۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
تعداد بازدید: ۳۸۳۶۰۲
حاجی دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطع یارانه افراد کج سلیقگی بود، گفت: این جراحی اقتصادی که در حال انجام است، مثل این می‌ماند که در اتاق عمل، یک نفر لوله اکسیژن را قطع کند؛ بنابراین انتظار ما از دولت این است که یارانه را به هم بدهد.
کد خبر: ۱۴۰۹۶

قطع یارانه افراد کج سلیقگی بود!/توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی به مصلحت نبود باید اصلاح می‌شد!

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط با بیان اینکه نحوه توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی، چون به مصلحت عموم نبود، باید اصلاح می‌شد، گفت: گام اول به خوبی برداشته شد، اما در مرحله بعد، نحوه توزیع و نوع مدیریت کار بسیار مهم است که مسوولین اجرایی باید به آن توجه کنند؛ مثلا قطع یارانه افراد در نوبت اخیر که یارانه معیشتی واریز شد، کار بسیار نادرستی بود و احتمالا افراد کج سلیقه و یا جریان نفوذی و کسانی که نمی‌خواهند مردم روی آرامش ببینند باعث این کار شد که یارانه ۳ دهک را در این شرایط قطع کردند.
نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه در مجلس، ادامه داد: این جراحی اقتصادی که در حال انجام است، مثل این می‌ماند که در اتاق عمل، یک نفر لوله اکسیژن را قطع کند؛ بنابراین انتظار ما از دولت این است که یارانه را به هم بدهد مگر افرادی که مستحق دریافت آن نیستند قبل از قطع کردن یارانه وضعیت مالی شخص باید مشخص شود.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: دولت باید مشاغلی که تحت تاثیر تغییر روش توزیع ارز قرار گرفتند را تعیین تکلیف کنند مثلا کسانی که نان را آزاد می‌پزند و یا شیرینی پز‌ها و رستوران دار‌ها باید تعیین تکلیف شوند.
حاجی دلیگانی در خصوص اختصاص بن کالا به مردم، گفت: در همین زمان ۲ ماهه که یارانه نقدی به مردم پرداخت شده است فرصت خوبی است تا بررسی کنیم که کدام روش برای حفظ معیشت مردم بهتر است.

برچسب ها: حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس حذف ارز ترجیحی یارانه معیشتی حذف یارانه نان
ارسال نظر
آخرین اخبار