۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
تعداد بازدید: ۱۷۱۴۰۰
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اصلاح قانون انتخابات مجلس و شوراها، گفت: تناسبی شدن در اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مسئله‌ای بسیار مهم است و باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۹۸۲۴

احمد نادری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط  درباره اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اصلاح قانون انتخابات یک ضرورت است. ما در مورد انتخابات در حال آزمون و خطا هستیم و در سالیان اخیر و در بیش از چهار دهه که ما در تاریخ انقلاب اسلامی پشت سر گذاشتیم، شاهد این هستیم که قوانین انتخاباتی ما به صورت نوبه‌ای و دوره‌ای تغییراتی داشته است که طبیعی است و در همه جای دنیا این تغییرات اتفاق می‌افتد.

گاهی می‌بینیم چندین شهرستان بزرگ با یک حوزه جغرافیایی بسیار وسیع فقط یک نماینده دارند که برای آن نماینده سخت است تا به حوزه‌های انتخابیه خود سرکشی کند و وظایف نمایندگی خود را به خوبی انجام دهد؛ بنابراین این اصلاح لازم است و ما در تلاش هستیم کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها را متقاعد کنیم تا هر چه زودتر این اصلاحات را انجام دهد



وی بیان کرد: با توجه به شرایط روز و امکانات و تکنولوژی که پیشرفت می‌کند، مشکلات انتخابات در دوره‌های مختلف احصا می‌شود و این موارد ضرورت اصلاح قانون انتخابات را جدی‌تر می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قانون انتخابات شورا‌ها نیاز به اصلاحات اساسی است چرا که بنده رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر و روستای استان تهران بودم و ایرادات زیادی را احصا کردم که به کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور ارائه دادم تا رفع شود.

نادری با اشاره به ایرادات قانون انتخابات شوراها، گفت: هم در بحث تأیید صلاحیت‌ها و نظارت پیشینی، هم در حین انتخابات و هم در نظارت پسینی و پس از انتخابات باید یکسری اصلاحات اساسی در قانون انتخابات شورا‌ها اتفاق بیفتد.

وی اظهار داشت: قانون انتخابات شورا‌ها ایرادات زیادی دارد که باید به سرعت و به شکل کامل اصلاح شود. ما در بحث اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی پیشرفت بیشتری داشتیم، اما این قانون هم نیاز به یکسری اصلاحات دارد. به صورت کلی باید همین امسال هم اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها و هم اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستور کار مجلس قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تناسبی شدن در اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مسئله‌ای بسیار مهم است و باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد. افزایش تعداد نمایندگان باید در دستور کار قرار گیرد چرا که برخی از حوزه‌های انتخابیه باید با همان بحث تناسبی اصلاح شود و تعداد نمایندگان آنان بیشتر شود.

وی توضیح داد: گاهی اوقات می‌بینیم چندین شهرستان بزرگ با یک حوزه جغرافیایی بسیار وسیع فقط یک نماینده دارند که برای آن نماینده سخت است تا به حوزه‌های انتخابیه خود سرکشی کند و وظایف نمایندگی خود را به خوبی انجام دهد؛ بنابراین این اصلاح لازم است و ما در تلاش هستیم کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها را متقاعد کنیم تا هر چه زودتر این اصلاحات را انجام دهد.

برچسب ها: اصلاح قانون انتخابات احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس انتخابات شوراها
ارسال نظر
آخرین اخبار