۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
تعداد بازدید: ۲۴۲۷۵۰
در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، انتخاب اعضای هیات رئیسه در اجلاسیه سوم در دستورکار قرار گرفت. محمدباقر قالیباف توانست رأی اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصدی پست ریاست مجلس را کسب کند.نمایندگان مجلس، نیکزاد و مصری را به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم اجلاسیه سوم مجلس یازدهم انتخاب کردند.
کد خبر: ۱۴۸۰۷

رای گیری هیات رئیسه مجلس انجام شد/نیکزاد و مصری نواب اول و دوم انتخاب شدند!

 

 

قالیباف رئیس مجلس ماند اما با «ریزش رای»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، انتخاب اعضای هیات رئیسه در اجلاسیه سوم در دستورکار قرار گرفت. محمدباقر قالیباف توانست رأی اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصدی پست ریاست مجلس را کسب کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز چهارشنبه چهارم خرداد ماه مجلس، محمدباقر قالیباف را با ۱۹۴ رای به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند. فریدون عباسی، مرتضی آقاتهرانی و الیاس نادران نیز از دیگر کاندیداهای ریاست مجلس شده بودند که عباسی ۳ رای، آقاتهرانی ۵۳ رای و نادران ۲۱ رای به دست آوردند. آرای باطله نیز ۱۰ رای بود. گفتنی است، قالیباف در اجلاسیه اول و دوم توانسته بود 230 رای از نمایندگان کسب نماید.

همان گونه که قبلا پیش بینی شده بود افزایش اختلافات درون جبهه اصولگرایان و تعدد کاندیداها و حضور کاندیداهایی مانند مرتضی آقا تهرانی و الیاس نادران که از منتقدان جدی مدیریت قالیباف بودند به همراه حواشی ماجرای سفر جنجالی نزدیکان قالیباف بر ترکیه از عوامل این ریزش رای شدید بیان می شود.

نواب رئیس مجلس برای سال سوم انتخاب شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) و در جریان برگزاری انتخابات اجلاسیه سوم مجلس یازدهم، علی نیکزاد را با ۱۶۸ رای و عبدالرضا مصری را ۱۶۸ رای از ۲۷۵ رای ماخوذه به عنوان نواب رئیس انتخاب کردند.

محمدباقر قالیباف گفت با توجه به اینکه دو نفر اول نیکزاد و مصری هر دو ۱۶۸ رای کسب کردند، بر اساس آیین نامه به قید قرعه یکی را انتخاب می کنیم که نفر اول نایب رییس اول و نفر دوم نایب رییس دوم می شوند.

در ادامه بر اساس قرعه کشی، نیکزاد نایب رییس اول و مصری هم نایب رییس دوم شد.

مجتبی ذوالنوری، ابراهیم عزیزی (نماینده کرمانشاه) و هاجر چنارانی نیز برای تصدی جایگاه نایب رییسی مجلس کاندیدا شده بودند که ذوالنوری ۱۳۵ رای، عزیزی ۴۷ رای و چنارانی نیز ۶ رای کسب کردند.

در اجلاسیه گذشته، علی نیک زادثمرین با کسب ۲۰۶ رأی موافق و عبدالرضا مصری با کسب ۲۰۵ رأی موافق به عنوان نواب اول و دوم هیات رئیسه مجلس در اجلاسیه دوم مجلس یازدهم انتخاب شده بودند.

سه ناظر مجلس انتخاب شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ( چهارشنبه) و در جریان برگزاری انتخابات هیات رییسه برای سال سوم فعالیت، سید نظام‌الدین موسوی را با ۱۵۳ رای، علیرضا سلیمی را با ۱۴۶ رای و محمدرضا دشتی اردکانی را با ۱۳۹ رای به عنوان سه ناظر هیات رییسه انتخاب کردند.

محمدحسین فرهنگی، مهدی باقری، علی رضایی و محسن پیرهادی از دیگر کاندیداها برای ناظری هیات رییسه بودند که پیرهادی ۱۳۵ رای، فرهنگی ۱۱۰ رای، رضایی ۸۹ رای و باقری ۲۷ رای کسب کردند.

در اجلاسیه سال گذشته نمایندگان محسن پیرهادی را با ۱۸۹ رای، سید نظام الدین موسوی را با ۱۵۷ رای و علیرضا سلیمی را با ۱۴۱ رای به عنوان ناظران هیات رئیسه مجلس انتخاب کرده بودند.

دبیران هیات رئیسه مجلس انتخاب شدند

محسن دهنوی، حسینعلی حاجی دلیگانی، محمد رشیدی، علی کریمی فروزجایی، احمد امیرآبادی فراهانی و احمد نادری به عنوان دبیران هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

محسن دهنوی ۱۶۵ رای، حاجی دلیگانی ۱۱۰ رای، رشیدی ۱۰۱ رای، کریمی فیروزجایی ۱۰۱ رای، امیرآبادی ۹۸ رای و نادری ۸۹ رای کسب کردند.

در سال گذشته روح الله متفکر آزاد با ۲۰۶ رای، محسن دهنوی را با ۱۸۴ رای، علی کریمی فیروزجایی را با ۱۸۲ رای، محمد رشیدی با ۱۸۱ رای، مجتبی یوسفی با ۱۶۸ رای، حسینعلی حاجی دلیگانی با ۱۶۸ رای به عنوان دبیران هیأت رئیسه مجلس انتخاب شده بودند.

 

اسامی کاندیداها به شرح زیر بود:

کاندیداهای ریاست مجلس 

محمدباقر قالیباف

فریدون عباسی دوانی

مرتضی آقاتهرانی

الیاس نادران

کاندیداهای نواب ریاست مجلس

عبدالرضا مصری

علی نیکزاد
خانم هاجر چناری
ابراهیم عزیزی کرمانشاه
مجتبی ذالنوری

 

داوطلبان دبیران هیات رئیسه مجلس

محمد رشیدی
محسن دهنوی
روح الله متفکر آزاد
علی کریمی فیروزجایی
احمد امیرآبادی فراهانی
سیدمحمد نبویان
صدیف بدری
احمد نادری
مجتبی یوسفی
محمدرضا صباغیان
اسماعیل حسین زهی
حسینعلی حاجی دلیگانی
حسین امامی راد
مجتبی بخشی پور
روح الله نجابت
عباس گودرزی
معصومه پاشایی بهرام
سیدناصر موسوی لارگانی
ابراهیم عزیزی شیراز
محمد صفری ملک میان
علی علیزاده
مرتضی محمودوند

کاندیداهای نظار ریاست مجلس

محسن پیرهادی
سیدنظام الدین موسوی
علیرضا سلیمی
محمدرضا دشتی اردکانی
مهدی باقری
محمدحسین فرهنگی
علی رضایی

برچسب ها: مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی عضو هیات رئیسه مجلس
ارسال نظر
آخرین اخبار