۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
تعداد بازدید: ۱۹۸۱۱۷۶
نادری گفت: زمانی که دولت جدید، آقای رئیسی آمد، خرابه‌ای را تحویل گرفته بود که باید با یک سری قانون‌گذاری‌هایی کار را جلو می بردیم.
کد خبر: ۳۶۱۴۷

مجلس یازدهم یک‌سال ریل‌گذاری‌ها و تفکرات غلط دولت روحانی را اصلاح کرد/از تمامی قانون‌هایی که گذاشتیم، دفاع می‌کنم/سخنگوی دولت بیاید و پاسخگو باشد!+ ویدیو

 

موفقیت‌های مجلس یازدهم به چشم نمی‌آید/ برای سفره مردم نتوانستیم کاری کنیم!


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ احمد نادری، عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم شورای اسلامی در بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با اینکه به سرعت از جلوی رسانه‌های چندان ناشناخته عبور می‌کرد، اما وقتی از جلوی غرفه پایگاه تحلیلی خبری خطوط می‌گذشت به دعوت مدیر مسئول خطوط به داخل غرفه آمد و جلوی دوربین خطوط نشست و به سئوالات چالشی مدیر مسئول و سردبیر این رسانه پاسخ داد.

نادری، برخلاف تصورش که احیانا احتمال می‌داد با چند پرسش یک رسانه تازه به میدان آمده فضای تبلیغاتی پیش از انتخابات را به نفع خود رقم خواهد زد آنچنان با سئوالات چالشی و غیرمنتظره قادر نصیری ترزنق، مدیر مسئول خطوط که خودش بیش از چهار برابر عمر نمایندگی یک نماینده مجلس سابقه حضوردر صحن علنی و کمیسیون‌های متعدد مجلس را در کارنامه دارد، مواجه شد که سر آخر این عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم با گفتن "بنده دیگر وقت ندارم و باید بروم!" مصاحبه را "ناتمام" تمام کرد.

آنچه در پی می‌آید مشروح پاسخ‌های یک نماینده مجلس یازدهمی و عضو هیئت رئیسه آن به سئوالات مدیر مسئول و سردبیر پایگاه خبری تحلیلی خطوط است.


نصیری: آقای دکتر نادری، جنابعالی به عنوان عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم در این مدتی که مجلس بودید، خروجی مجلس یازدهم را تورم بالا دیدیم. در این مورد توضیح می‌دهید؟

نادری: چنین چیزی را بنده نمی‌پذیرم. باید به لحاظ تخصصی در این مورد بحث شود که قوانین و حوزه نظارتی مجلس چگونه عمل کرده و چه قوانینی تصویب شده است. مجلس یازدهم یک سال کار را با دولت آقای روحانی گذراند که ریل گذاریها، اجرا‌ها و تفکرات غلط این دوره را اصلاح کردیم.


نصیری: آقای دکتر لطفا در رابطه با اقدامات مجلس یازدهم توضیح دهید. شما دارید دولت گذشته را نقد میکنید. بفرمایید خودتان چه کاری انجام دادید؟


نادری: اجازه دهید، دارم عرض میکنم. آقای روحانی با رویکرد‌های غلط یک ویرانی‌هایی را ایجاد کرده بود که مجلس یازدهم باید بخشی از آن ویرانه را مدیریت میکرد. یک سالی که با آقای روحانی کار کردیم دوران بسیار سختی بود.


نصیری: سه سال آقای رئیسی را هم بفرمایید؟


نادری: اجازه دهید. مسر بودیم دولت تنبل آقای روحانی را که یک مشت آدم پیر و فرسوده در آن بودند و تمامی کار‌ها را زمین گذاشته بودند، به جلو ببریم که یک مورد آن موضوع هفت تپه بود که دستاورد‌های همین مجلس است. ما در واقع بحث هفت تپه را که به یک جوان متولد ۶۸ واگذار کرده بودند، برگرداندیم.

مجلس یازدهم یک‌سال ریل‌گذاری‌ها و تفکرات غلط دولت روحانی را اصلاح کرد/از تمامی قانون‌هایی که گذاشتیم، دفاع می‌کنم/سخنگوی دولت بیاید و پاسخگو باشد!


نصیری: آقای نادری، لطفا عملکرد مجلس یازدهم را بفرمایید؟


نادری:اجازه دهید. شما شاید آقای روحانی برایتان مقدس است و اجازه نمی‌دهید من صحبت کنم.


نصیری: باور کنید خیر. من فقط می‌خواهم عملکرد مجلس یازدهم را برای مردم بیان بفرمایید؟


نادری: برگرداندن هفت تپه یکی از دستاورد‌های مجلس یازدهم بود، ۳۰ هزار هکتار زمین را به علاوه چندین کارخانه و ماشین آلات را به یک جوان واگذار کرده بودند و در کنارش یک و نیم میلیارد دلار پول را به همین جوان داده بودند که ۶ میلیارد تومانش را بابت خرید هفت تپه داده بود. این دستاورد دولت آقای روحانی بود.


نصیری: خدا قوت می‌گویم و تشکر می‌کنم.


نادری: زمانی که دولت جدید، آقای رئیسی آمد، خرابه‌هایی را تحویل گرفته بود که باید با یک سری قانونگذاری‌هایی کار را جلو می‌بردیم. بنده نمیخواهم بگویم دولت آقای رئیسی در تمام زمینه‌ها موفق بوده. اساسا این دولت ساز و کارش با مجلس متفاوت است به همین دلیل سخنگوی دولت باید بیاید پاسخ دهد. البته من هم باید پاسخگوی مجلس باشم. بنده از تک تک قانون‌هایی که در مجلس گذاشتیم دفاع میکنم، یعنی اگر قانون مالیات بر خانه‌های خالی، قانون راهبردی مبارزه با تحریمها، قانون اصلاح ساختار بانک مرکزی، قانون جهش تولید دانشبنیان یا اگر قانون رتبه بندی معلمان را نگذاشته بودیم، وضع می‌توانست بدتر شود.

مجلس یازدهم یک‌سال ریل‌گذاری‌ها و تفکرات غلط دولت روحانی را اصلاح کرد/از تمامی قانون‌هایی که گذاشتیم، دفاع می‌کنم/سخنگوی دولت بیاید و پاسخگو باشد!

نصیری: البته تا جایی که بنده اطلاع دارم، هنوز قانون رتبه‌بندی معلمان به نتیجه نرسیده است!


نادری: اگر این قانون را نگذاشته بودیم هیچ انگیز‌های در معلمان به وجود نمی‌آمد. این که مطرح میشود رتبه‌بندی پول خرج میکند، درست است، اما چطور است که برای همه مسائل در کشور پول داریم، اما فقط برای معلم نداریم. این مجلس خروجی موفقی داشته است. شاید این موفقیت‌ها به چشم نیاید، چون وضع اقتصادی مردم خوب نیست یا به تعبیر درست شما تورم بالا است و در سفره مردم نتوانستیم کاری کنیم. بنده تمامی این موارد را قبول دارم، اما این مسئله معلول علت‌هایی است که علت‌ها همان مسائلی است که شما دوست ندارید بنده در موردش صحبت کنم.


نصیری: شما راحت صحبت کنید. فقط من این شفافسازی را برای جنابعالی داشته باشم که در طول ۲۵ سال سابقه رسانه‌ای که دارم، چپی‌های بنده را راستی و راستیها، چپی‌ام دانسته‌ند، در حالی که بنده فقط حرف مردم را به شما‌ها منتقل و سئوال می‌کنم.


نادری: بنده میخواهم در مورد دولت آقای روحانی صحبت کنم، شما میگویید خیر!


نصیری: در مورد طرح صیانت از فضای مجازی هم اگر کارکرد مجلس را بفرمایید ممنون می‌شوم.


نادری: در مورد طرح صیانت موافقین و مخالفینی وجود داشت.

مجلس یازدهم یک‌سال ریل‌گذاری‌ها و تفکرات غلط دولت روحانی را اصلاح کرد/از تمامی قانون‌هایی که گذاشتیم، دفاع می‌کنم/سخنگوی دولت بیاید و پاسخگو باشد!


نصیری: چند ساله طول کشیده، ولی هنوز جوابی نگرفتیم.


نادری:  بله درست است.


نصیری: کسب و کار‌ها اغلب به سمت فعالیت در فضای مجازی رفته‌اند، اما مجلس یازدهم هنوز تکلیف آن را مشخص نکرده است؟


نادری: در قوانین مجلس در حوزه فضای مجازی چیزی عوض نشده است. نهاد‌های دیگری در این خصوص هستند که باید از آن‌ها سوال شود. ما در حوزه مجلس چیزی به عنوان این قانون را اساسا نداشتیم. شما هم مطلع هستید بحث آن کمیسیون ویژه‌ای که تشکیل شد که به علت تکنیکال فنی و آیین نام‌های نتوانست کار خودش را دنبال کند و نهایتا متوقف شد.


نصیری: خیلی متشکر. در رابطه با افزایش سن بازنشستگی توسط مجلس یازدهم نیز نظرتان را بفرمایید.


نادری: بنده دیگر قت ندارم و باید بروم!

برچسب ها: مجلس یازدهم سخنگوی دولت عضو هیات رئیسه مجلس احمد نادری دولت روحانی سفره مردم رتبه بندی معلمان قادر نصیری ترزنق
ارسال نظر
آخرین اخبار