۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
تعداد بازدید: ۴۰۵۵۳۵
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم تصویر روشنی از آینده ندارند، گفت: مردم باید مطمئن باشند که قدرت خرید آن‌ها کاهش پیدا نمی‌کند و اگر این کار را نکنیم طرح‌ها به نتیجه نخواهد رسید.
کد خبر: ۱۳۹۰۲

مجلس در بخش نظارت در حد انتظار عمل نکرد!/استیضاح به روش کنونی کارآمد نیست!

غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط با اشاره به لزوم تقویت بُعد نظارتی مجلس، گفت: مجلس به اعتقاد من مانند پرنده‌ای است که برای رسیدن به هدف، به ۲ بال قانونگذاری و نظارت نیاز دارد؛ اعتقاد من بر این است که مجلس در بخش نظارت، در حد انتظار عمل نکرده است که همین عدم نظارت ریشه برخی از نابسامانی‌ها است. 
وی ادامه داد: من در ابتدای مجلس طرحی را تحت عنوان «مدل نظارتی کارآمد کمیسیون فرهنگی مجلس»  ارائه دادم. این طرح به عنوان مدل الگوی مجلس انتخاب شد و قابل تعمیم به همه کمیسیون‌ها بود؛ با این توصیف که برخی از جلسات کمیسیون فرهنگی که دو روز در هفته برگزار می‌شود، نظارتی است و فهرستی از قوانین مصوب پیش روی ما قرار می‌گیرد و با حضور در مراکز و نهادهای مورد نظر، بررسی می‌کنیم که چه میزان از این قوانین عملیاتی شده است.

 استیضاح به روش کنونی کارآمد نیست

منتظری در خصوص روند استیضاح‌ها در مجلس، گفت: من به مجلس پیشنهاد هم کردم که استیضاح به روش کنونی کارآمد نیست و پیشنهاد دادم به جای اینکه استیضاح مقطعی داشته باشیم، برنامه‌های وزیر را مبنای ارزیابی کمیسیون قرار دهیم و وزیر فصلی یکبار در کمیسیون حضور پیدا کند و ببینیم برنامه‌هایش چقدر عملی شده است و برای وزیر کارنامه سال ارائه دهیم و در صحن علنی اعلام کنیم که معدل چهار فصل وزیر قابل قبول هست یا نه؛ و با این کار بُعد نظارتی مجلس تقویت می‌شود؛ اما اگر این بخش تقویت نشود، قوانین ما عملیاتی نخواهد شد. 

مردم حتی مجلس تصویر روشنی از آینده ندارند!

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نظارت دستگاه‌های نظارتی در حوزه کالا‌های اساسی مردم، بیان داشت: دولت و مجلس، هم عقیده هستند که ارز ۴۲۰۰ تومانی باید مدیریت شود، ولی تا کنون مردم و حتی مجلس تصویر روشنی از آینده ندارند. طرح خطوط کلی نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه گره‌ای به گره‌های ما اضافه خواهد کرد؛ بنابراین دولت باید بتواند اعتماد مردم را قبل از اجرا به دست بیاورد که در اینصورت بستر اجرا فراهم خواهد شد و در غیر اینصورت شاید مقاومت‌هایی را شاهد باشیم. 

مردم باید مطمئن باشند که قدرت خرید آن‌ها کاهش پیدا نمی‌کند

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس افزود: مردم باید مطمئن باشند که قدرت خرید آن‌ها کاهش پیدا نمی‌کند و اگر این کار را نکنیم طرح‌ها به نتیجه نخواهد رسید؛ لذا نیاز است پیوند محکم تری بین دولت و کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای بررسی طرح‌ها برقرار شود.

برچسب ها: غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس حذف ارز ترجیحی گرانی کالاهای اساسی یارانه معیشتی
ارسال نظر
آخرین اخبار