۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
تعداد بازدید: ۲۰۱۲۵۹
نماینده مردم مریوان و سروآباد در خانه ملت گفت: از نظر من بسترهای لازم برای اعطای کالابرگ در کشور فراهم نیست، همچنین مجلس در موضوع ارز ترجیحی اختیار را به دولت داده است و دولت باید از نظرات کارشناسان بهره ببرد.
کد خبر: ۱۵۸۴۲
نویسنده : مجتبی آزادیان

بسترهای لازم برای اعطای کالابرگ در کشور فراهم نیست/ دولت از نظرات کارشناسان بهره ببرد

شیوا قاسمی‌پور در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با تأیید مشکلاتی که ارز ترجیحی برای کشور به وجود آورده است و اینکه حذف آن ضرورت داشت، اظهار کرد: ما به‌عنوان نمایندگان مجلس مخالف حذف ارز ترجیحی و اعطای یارانه به‌صورت مستقیم به مصرف‌کنندگان نیستیم؛ اما باید شرایط فراهم شود و دولت با مدیریت قوی به اجرای این طرح بپردازد.

وی افزود: دولت باید نگاه همه‌جانبه‌ای به موضوع داشته باشد. نقاط قوت و ضعف را ببیند و بیشتر روی نقاط ضعف کار کند، اگر نقاط قوتی وجود دارد، باید به تقویت آنها بپردازد و به رفع نقاط ضعف نیز مبادرت کند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از نظر من بسترهای لازم برای اعطای کالابرگ در کشور فراهم نیست. به عنوان کسی که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور دارم، می‌گویم که ما در زمینه بسترسازی‌های الکترونیک در برخی مناطق ضعف‌های شدیدی داریم.

قاسمی‌پور ادامه داد: متأسفانه در شرایط موجود در حال امتحان کردن همه چیز هستیم و این موضوع می‌تواند مشکلاتی را برای کشور به وجود بیاورد، ما در کشورمان زیرساخت‌های لازم را برای اعطای کالابرگ الکترونیک نداریم.

وی در خصوص اعطای کالابرگ تأکید کرد: متأسفانه قبل از اینکه کاری را انجام دهیم، زیرساخت‌هایش را فراهم نمی‌کنیم. ابتدا آن کار را انجام می‌دهیم و تازه در عمل متوجه می‌شویم که آن اقدام چه مشکلاتی داشته است.

قاسمی‌پور ادامه داد: مجلس در موضوع ارز ترجیحی اختیار را به دولت داده است. دولت هم باید از نظرات کارشناسانه نمایندگان ملت استفاده کند تا طرح هدفمندی یارانه‌ها به خوبی اجرا شود. به‌طور کلی، دولت باید برای اجرای طرح‌ها در وهله اول بسترهای لازم را فراهم کند.

وی ادامه داد: موضوع بعدی این است که باید از نظرات کارشناسان بهره ببرد. اگر برخی اقدامات مانند اعطای کالابرگ بدون بررسی‌های کارشناسانه انجام شود، قطعاً در عمل با مشکل مواجه می شویم.

گاهی اوقات که در شرایط اضطرار هستیم، مجبوریم با اعطای کوپن و کالابرگ به مردم کمک کنیم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت در مورد اعطای کالابرگ متذکر شد: گاهی اوقات ما در شرایط اضطرار هستیم و مجبوریم با اعطای کوپن و کالابرگ به مردم کمک کنیم؛ اما در حال حاضر نمی‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که در وضعیت اضطرار هستیم.

قاسمی‌پور اذعان کرد: اگر می‌خواهیم مشکلات فعلی حل شود، باید ارزش پول ملی را بالا ببریم. اقدامات دیگر مانند مسکن عمل می‌کنند و مشکلات را به‌صورت ریشه‌ای حل نمی‌کنند؛ اگر بنا داریم اتفاق مثبتی را در کشور رقم بزنیم، باید مجلس، دولت و مردم همه دست به دست هم بدهیم و با یکدلی کشور را به سمت و سوی درستی پیش ببریم.

برچسب ها: ارز ترجیحی حذف ارز ترجیحی یارانه نقدی شیوا قاسمی پور
ارسال نظر
آخرین اخبار