۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
تعداد بازدید: ۶۴۱۳۷
نرخ بلیت هواپیما چگونه تعیین می شود و علت یا علت های اختلاف قیمت بلیت در ایرلاین ها چیست؟ اینها، از جمله بدیهی ترین سوالاتی است که بسیاری از مسافرانی که با اختلاف قیمت بلیت هواپیما در ایرلاین های مختلف مواجه می شوند، برایشان مطرح می گردد.
کد خبر: ۱۰۶۰۵

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بسیاری از مسافرانی که برای انجام پرواز از شهری به شهر دیگر یا از کشوری به کشور دیگر به سایت های مختلف یرای تهیه بلیت مراجعه می کنند، با قیمت های متفاوتی مواجه می شوند. اولین سوالی که در این مواقع برای اغلب مسافران پیش می آید، این است که چرا قیمت بلیت هواپیما در ایرلاین های مختلف، متفاوت است؟ یا نرخ بلیت هواپیما چگونه تعیین می شود و علت اختلاف قیمت ها چیست؟

عوامل متعددی در نرخ گذاری بلیت هواپیما موثر است. هر ساله سازمان هواپیمایی کشور با توجه به این عوامل برای بلیت هواپیما در مسیرهای مختلف قیمت گذاری می کند. این عوامل عبارتند از:

میزان تقاضا، نوع هواپیما، نوع ایرلاین، ظرفیت هواپیما، مسافت، نوع کلاس پروازی و فاکتورهای دیگر.

با توجه به این که امروزه تعداد ایرلاین ها بیشتر از قبل شده است، همین عامل می طلبد فضای رقابتی شدیدی بین آنها به وجودآید و منجر به تلاش ایرلاین ها برای جذب بیشترین مسافر با کمترین قیمت شود.

از سوی دیگر، با رشد صنعت گردشگری که منجر به افزایش تعداد مسافران می شود قاعدتا میزان تقاضای بلیت هواپیما نیز بیشتر و به تبع قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. بنابراین میزان تقاضا یکی از فاکتورهای مهم در قیمت گذاری بلیت می باشد.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت بلیت یا هرنوع خدمات، امکاناتی است که مسافردر طول سفر دریافت می کند. این امکانات با توجه به نوع کلاس پروازی معین می شود که معمولا فرست کلاس گرانترین پرواز و اکونومی ارزان ترین پرواز ها می باشد.

 

برچسب ها: بلیط هواپیما مسافر نرخ بلیط هواپیما نرخ گذاری بلیط هواپیما ایرلاین ها
ارسال نظر
آخرین اخبار