۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
تعداد بازدید: ۶۸۸۳۶
دبیر کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت و نماینده حامی این طرح، در توییتی منتقدان و مخالفان این طرح را «گرگ‌های مجازی و سگ‌های قلاده‌بلند» خواند. وی در‌این‌باره در توییتی نوشت: «گرگ‌های مجازی و ‎سگ‌های قلاده‌بلند غرب‌گرا از قانونمندی آن می‌ترسند».
کد خبر: ۱۰۶۳۹

نماینده مردم به مردم میگوید سگهای قلاده بلند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، مهرداد ویس‌کرمی، دبیر کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت و نماینده حامی صیانت در توییتی منتقدان و مخالفان این طرح را «گرگ‌های مجازی و سگ‌های قلاده‌بلند» خواند. او در توییتی در‌باره اهمیت طرح صیانت نوشته است: «۱- به دلیل اهمیت، موضوعی حاکمیتی و محتاج قانون‌گذاری است. ۲- در کشور‌های پیشرفته قانونمند است. ۳- چند‌وجهی، پیچیده و نیازمند مدیریت فراقوه‌ای است. ۴- گرگ‌های مجازی و ‎سگ‌های قلاده‌بلند غرب‌گرا از قانون‌مندی آن می‌ترسند. ۵- قانون‌مندی، به نفع کسب‌و‌کار‌های سالم مجازی است».
او ساعاتی پس از این توییت و در پی واکنش‌ها به استفاده این نماینده مجلس از عبارت «‎سگ‌های قلاده‌بلند غرب‌گرا» برای منتقدان طرح صیانت، در توییت دیگری نوشت: «سگ‌های قلاده‌بلند توهین نیست بلکه تعبیری است که ریچارد المان، رئیس قدیم سازمان سیا، در مورد کسانی به کار می‌برد که کورکورانه و بدون مزد و مواجب، مقلد و مروج تفکر لیبرال‌دموکراسی آمریکایی هستند؛ بلندبودن قلاده به این معناست که نمی‌دانند با چند واسطه و نامحسوس، کنترل می‌شوند».
نکته درخور‌تأمل آن است که یک نماینده مجلس که رأی خود را از مردم گرفته است، چرا و چگونه به خود این حق را می‌دهد که مخالفان یک طرح عادی مجلس را با توهین‌هایی مانند «سگ‌های قلاده بلند» خطاب کند؛ چه آنکه هم خیل بسیاری از مردم با این طرح مخالف‌اند و هم بخش شایان‌توجهی از نمایندگان مجلس. افزون بر این، مشخص نیست برخی نیرو‌های تندرو چرا طرح مدنظر خود را مصداق انقلابی‌گری و منتقدان آن را مصداق غرب‌گرایی می‌دانند؟ حال آنکه محتوای طرح صیانت نه‌تن‌ها جزء اصول نیست بلکه حتی به‌صورت قانون عادی هم در‌نیامده است و در چنین شرایطی این نماینده که رأی خود را از دست این ملت گرفته است، آشکارا علیه بخشی از مردم که مخالف تصویب طرح صیانت هستند، سخن می‌گوید و در تطهیر خود عذر بدتر از گناه می‌آورد و می‌گوید سخنم توهین نیست، زیرا رئیس پیشین سیا از این عنوان استفاده کرده است و مشخص نیست از چه زمانی یکی از رؤسای سازمان سیا برای نیرو‌های انقلابی معیار اخلاقی‌بودن یا نبودن یک سخن شده است! از طرفی جدای از همین عنوان یعنی «سگ‌های قلاده‌بلند»، صرف برچسب‌زنی‌هایی مانند پیروی کورکورانه و مقلد و مروج تفکر لیبرال‌دموکراسی آمریکایی نیز خود توهین محسوب می‌شود و شاید بد نباشد هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بر این موضوع ورود کند.
حالا، اما حزب اتحاد ملت در این فضای سنگین اتهام‌زنی برای بار دوم از وزارت کشور خواسته است تا اجازه برگزاری تجمعی اعتراض علیه «طرح صیانت» را بدهد. آذر منصوری، درباره ارسال نامه درخواست تجمع از سوی حزب اتحاد ملت گفت: «نامه حزب اتحاد ملت ایران برای «درخواست تجمع در‌خصوص طرح صیانت» که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، روز هشت اسفند به وزارت کشور ارسال و همان روز هم در دبیرخانه این وزارتخانه ثبت شد». دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران ادامه داد: «امروز هم پیرو همان نامه قبلی، نامه دیگری را به وزیر کشور نوشتم و خانم پهلوانی را نیز به‌عنوان نماینده حزب برای هماهنگی با وزارت کشور معرفی کردم».
محسن اسلامی، دبیر‌کل کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، پیش از این در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به درخواست حزب اتحاد ملت ایران برای برگزاری تجمع آیا این درخواست به وزارت کشور رسیده یا خیر، گفت: «در رسانه‌ها مشاهده شده، اما به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب چیزی نرسیده است».روزنامه شرق.

برچسب ها: طرح صیانت طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی نماینده مجلس
ارسال نظر
آخرین اخبار