۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
تعداد بازدید: ۱۷۵۰۳۸۰
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با اشاره به اینکه مجلس کارش فقط قانونگذاری نیست، گفت:‌ ای کاش مجلس، مسئولین میان رده و بالا رده ما ۱۰ تا ۲۰ درصد دغدغه مقام معظم رهبری را داشتند و فرامین و شعار‌های ایشان را در عمل محقق می‌کردند که اگر این موضوع انجام می‌شد شاید الان ما دیگر با مشکلات اقتصادی مواجه نبودیم.
کد خبر: ۲۱۹۲

نماینده مردم باید دغدغه و دانش اقتصادی داشته باشد | مسئولین به 10 درصد فرمایشات رهبری عمل می‌کردند دیگر مشکلات اقتصادی فعلی نبود! +ویدیو

۵۰ هزار کاندیدای انتخابات مجلس بایدرویکرد اقتصادی داشته باشند/مردم به کسانی رای بدهندکه به فکر جیب خودشان نباشند!

حجت الاسلام والمسلین روح الله بیگی ئیلانلو، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نهم در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط، درباره انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی  گفت: مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار و رصدخانه امور اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، منطقه، جهان و همه ابعاد کشور ایران اسلامی، بر اساس اقتضائات زمان و انفعالات دنیا، مخصوصاً ایران پهناور اسلامی شعار سال را انتخاب می‌کنند و در حال حاضر ۱۰ سال و حتی بیشتر است که  رهبری محور شعارهای خود را بر اساس مسائل اقتصادی قرار داده‌اند.

وی افزود: ای کاش مجلس، مسئولین میان رده و همچنین بالا رده ما ۱۰ تا ۲۰ درصد دغدغه مقام معظم رهبری را داشتند و فرامین و همچنین شعارهای ایشان را در عمل محقق می‌کردند که اگر این موضوع انجام می‌شد شاید الان ما دیگر با مشکلات اقتصادی مواجه نبودیم.

 

نماینده مردم باید دغدغه و دانش اقتصادی داشته باشد | مسئولین به 10 درصد فرمایشات رهبری عمل می‌کردند دیگر مشکلات اقتصادی فعلی نبود! +ویدیو

 

معضل ایران اسلامی چیست؟

 وجب به وجب کشور ما سرمایه است، اما متاسفانه نتوانستیم از  پتانسیل و ظرفیت خدادادی موجود به صورت مطلوب استفاده کنیم.

نماینده حوزه انتخابیه تکاب، شاهین دژ و میاندواب در مجلس نهم تصریح کرد: در شرایط فعلی اگر بخواهیم بگوییم معضل ایران اسلامی چه چیز است؟ بالاتفاق عوام و سیاسیون انگشت اشاره خود را به سمت اقتصاد می‌گیرند. حقیقت مطلب این است که خانواده‌ها درگیر مسائل اقتصادی و بدیهیات ابتدایی زندگی و معیشت خود هستند.خانواده‌ای که حقوق دریافتی آن ۱۰ الی ۱۲ میلیون است و حداکثر در شرایط پست مدیریتی بتواند ۲۰ میلیون تومان کسب کند ـ البته ناگفته نماند در این بین عده‌ای از مدیران هستند که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند ـ اما اگر عام جامعه را در نظر بگیریم باید بدانیم با حقوق ۱۰ الی ۱۵ میلیون در کجای خط فقر هستیم؟ شخصی این سوال را از من پرسید و من به آن جواب دادم ما در طبقه منفی ۵ هستیم در واقع حتی همکف هم به حساب نمی آید، چرا که با این دریافتی باید هزینه‌های اجاره،  حمل و نقل و جابجایی خانواده، خورد و خوراک خانواده و ... تهیه شود. البته اگر در این بین خدای ناکرده مریضی یا اتفاقی رخ دهد دیگر شرایط بسیار سخت‌تر خواهد شد.

 

نماینده مردم باید دغدغه و دانش اقتصادی داشته باشد | مسئولین به 10 درصد فرمایشات رهبری عمل می‌کردند دیگر مشکلات اقتصادی فعلی نبود! +ویدیو

حقیقت مطلب را باید گفت،پدران شرمنده خانواده خود هستند

حقیقت مطلب را باید گفت و  کتمان ننمود. بسیاری از پدرها شرمنده خانواده خود هستند. کاندیدهای پنجاه هزار ثبت نامی برای انتخابات مجلس باید رویکرد اقتصادی داشته باشند و مردم به کسانی رای بدهند که دغدغه اقتصاد ملک و ملت را دارند نه آن هایی که به فکر جیب خودشان هستند.

بیگی افزود: حقیقت مطلب را باید گفت و آن را کتمان ننمود. آن هم این است که بسیاری از پدرها شرمنده خانواده خود هستند. اعتقاد بنده بر این است کاندیدهایی که در حال حاضر از بین پنجاه هزار ثبت نامی برای انتخابات مجلس تایید شده اند باید رویکرد اقتصادی داشته باشند و مردم به کسانی رای بدهند که دغدغه اقتصاد ملک و ملت را دارند نه آن هایی که به فکر جیب خودشان هستند و در تلاش هستند تا اندوخته‌های شخصی خود را بیفزایند.

 

نماینده مردم باید دغدغه و دانش اقتصادی داشته باشد | مسئولین به 10 درصد فرمایشات رهبری عمل می‌کردند دیگر مشکلات اقتصادی فعلی نبود! +ویدیو

خصوصیات نماینده منتخب مردم در مجلس

نایب رئیس کمیسون اقتصادی مجلس نهم خاطر نشان کرد: ما در کشور پتانسیل و ظرفیت‌های لازم را داریم وجب به وجب کشور ما سرمایه است. حوزه‌هایی که من نماینده آنها در مجلس نهم بودم، هر کدام یک پتانسیل خاص در اقتصاد داشتند، اما متاسفانه نتوانستیم از آن پتانسیل و ظرفیت خدادادی موجود به صورت مطلوب استفاده کنیم. نمایندگان باید بدانند فقط قانون گذاری کار آنها نیست، بلکه در کار آن باید نظارت هم وجود داشته باشد. بنابراین باید نمایندگانی را مردم انتخاب کنند که دغدغه و رویکرد اقتصادی مردمی را در کنار دانش اقتصادی داشته باشند.

 

برچسب ها: انتخابات مجلس معیشت سخنان رهبری نماینده مجلس مردم
ارسال نظر
آخرین اخبار