۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
تعداد بازدید: ۷۱۹۷۷
کارگر گفت: علی رغم ذخایر مناسب میوه در سردخانه، اما به سبب جو روانی بازار پیش بینی می‌شود که قیمت میوه ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد.
کد خبر: ۱۰۶۵۰
نویسنده : محبوبه رودسری

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با اشاره به اینکه بازار میوه در رکود و سکوت به سر می‌برد، اظهار کرد: در حال حاضر سردخانه‌ها مملو از سیب، کیوی و پرتقال است که با این وجود پیش بینی می‌شود نوسان خاصی در بازار میوه شب عید رخ ندهد.

وی نرخ کنونی هر کیلو پرتقال تامسون شمال را ۹ هزار تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو پرتقال خونی جنوب ۱۲ هزار تا ۱۷ هزار تومان، پرتقال خونی شمال ۱۲ هزار تا ۱۷ هزار تومان، پرتقال ناول ۲۰ هزار تا ۲۸ هزار تومان، خیار اصفهان ۴ هزار تا ۸ هزار تومان، خیار گلخانه ۸ هزار تا ۱۲ هزار تومان، سیب قرمز مراغه ۱۲ هزار تا ۱۷ هزار تومان، سیب زرد میانه ۱۸ هزار تا ۲۷ هزار تومان، سیب زرد دماوند ۱۲ هززار تا ۲۲ هزار تومان و سیب قرمز دماوند ۸ هزار تا ۱۵ هزار تومان است.

کارگر ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو کیوی با نرخ ۱۶ هزار تا ۲۲ هزار تومان، نارنگی انشو ۱۲ هزار تا ۱۸ هزار تومان، نارنگی بندری ۲۵ هزار تا ۳۳ هزار تومان و نارنگی تخم پاکستانی ۱۸ هزار تا ۲۵ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت هر کیلو موز ۲۹ هزار تا ۳۴ هزار تومان و هر کارتن آناناس ۶۰۰ هزار تا ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با افزایش تقاضا و ایجاد جو روانی بازار در ایام پایانی سال پیش بینی می‌شود که قیمت هر کیلو موز ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد کند.
وی ادامه داد: با ازدیاد عرضه سیب زمینی طی یک ماه آینده پیش بینی می‌شود که بازار به تعادل برسد.

کارگر در پایان قیمت هر کیلو سیب زمینی انباری ۸ هزار تا ۱۲ هزار تومان و سیب زمینی نو ۹ هزار تا ۱۳ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی درباره آینده بازار میوه گفت: علی رغم ذخایر مناسب میوه در سردخانه پیش بینی می‌شود که قیمت در ایام پایانی سال به سبب جو روانی بازار ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد.

برچسب ها: میوه و تره بار میوه
ارسال نظر
آخرین اخبار