۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
تعداد بازدید: ۱۶۷۲۵۰
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: هر روز بر میزان قاچاق میوه‌های لاکچری به کشور افزوده می‌شود. پشت پرده قاچاق میوه مبهم ترشده چراکه ورود این میوه‌های با کامیون‌های معمولی از مرز‌های کشور تا میدان مرکزی میوه و تره بار تهران امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۹۴۱۶
نویسنده : مهرشاد نبی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط طبق اعلام گمرک هیچ نوع میوه تازه به جز چهار قلم موز، انبه، نارگیل و آناناس اجازه ورود به کشور را ندارند. این در حالی است که فراوانی انواع میوه‌های لاکچری و قاچاق در سطح فروشگاه‌های سطح شهر چیز دیگری را نشان می‌دهد.

فروشگاه‌های اینترنتی از یک سو و سایر فروشگاه‌های سطح شهر گوی رقابت در فروش میوه‌های قاچاق را پیش گرفته اند.

بلوبری، پوملو، پاپایا، رزبری، کیوانا، کامکوات، استار فروت، رامبوتان و انواع میوه‌ها با نام‌های جدید وقیمت‌های نجومی در سطح بازار به فروش می‌رسند.

هرچند متولیان در ابتدا وجود چنین میوه‌هایی را در سطح شهر قبول نداشتند، اما با اپیدمی فروش این میوه‌ها در سطح شهر‌ها دیگر نتوانستند بر قاچاق این میوه‌ها به کشور سرپوش بگذارند.

مقصران توزیع میوه‌های قاچاق چه کسانی هستند؟ / رقابت فروشگاه‌های اینترنتی برای فروش میوه‌های لاکچری/ فاصله طبقاتی مردم در مصرف میوه  بیشتر شد

درهمین رابطه اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: طی سال‌های اخیر قاچاق میوه به کشور توسط عده‌ای خاص انجام می‌گیرد. برای مقابله با این پدیده دولت باید با اعمال قانون در برابر قاچاق چیان میوه ایستادگی کنند چراکه یک اتحادیه به تنهایی قادر به ورود میوه به پشت دیوار‌های شهر نیست.

به گفته کارگر؛ فروش این میوه‌ها بیشتر در فروشگاه‌های مجازی انجام می‌گیرد؛ و اتحادیه نمی‌تواند نظارتی بر روی فروش این میوه‌ها در فضای مجازی داشته باشد.

وی تاکید کرد: کنترل و نظارت برفروش میوه‌های قاچاق و لاکچری در مارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تحت نظارت اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: ما با پیامک به صاحبان واحد‌های صنفی سطح شهر تحت پوشش اتحادیه (به غیر ازفروشگاه‌های اینترنتی و زنجیره‌ای) اعلام کرده ایم که فروش این میوه‌ها غیرمجاز و اگر در سطح فروشگاه‌ها موردی مشاهده شود درابتدا تذکر ودر مراحل بعدی جریمه اعمال می‌شود.

وی تصریح داشت: همانطور که تأکید داشتم ما بر فروش این میوه‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی و زنجیره‌ای نظارت نداریم، اما سازمان تعزیرات باید با عرضه میوه‌های قاچاق در این فروشگاه‌ها برخورد کند.

کارگر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مسیر‌های ورود قاچاق این میوه‌ها در کشور چه راه‌هایی می‌باشد و چگونه باید آن را مسدود کنند، گفت: طبق اظهار متولیان میوه‌های قاچاق معمولا از مسیر‌های کوله بری به کشور وارد می‌شوند. اما نگهداری و حمل چننی میوه‌هایی نیاز به سیستم مجهز دارد که قطعاً با کامیون‌های معمولی وارد کشورو د رادامه وارد میدان مرکزی میوه نمی‌شود.
وی تصریح داشت: در حاشیه میدان اصلی میوه و تره بار تبادل این میوه‌ها انجام می‌گیرد و به دست واسطه گران در سطح شهر به ویژه فروشگاه‌های اینترنتی و زنجیره‌ای توزیع می‌شود.

این فعال صنفی با تأکید بر اینکه با توجه به عدم نظارت و کنترل، توزیع میوه‌های قاچاق از حاشیه میدان مرکزی میوه و تره بار به داخل میدان اصلی نفوذ پیدا کرده است، گفت: اگر واحد‌های دارای پرونده کسب و کار اتحادیه اقدام به فروش میوه‌های قاچاق کنند، بازرسان اتحادیه با اعمال نظارت از مغازه‌های سطح شهر در صورت رویت میوه‌های قاچاق نسبت به پلمپ و ابطال پروانه واحد صنفی اقدام می‌کنند.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران؛ قیمت گذاری این میوه‌ها نیز توسط همین واسطه گران و دلالان انجام می‌گیرد و رقابت گرانی این میوه‌ها بستگی به افزایش تقاضا دارد. قیمت گذاری میوه‌های لوکس به هیچ عنوان تحت نظر اتحادیه انجام نمی‌شود.

کارگر ادامه داد: در حالی که عده زیادی از مردم توان خرید میوه‌های معمولی را ندارند افرادی با خرید میوه‌های لاکچری و قاچاق فاصله طبقاتی در سطح شهر را بیش از گذشته عمیق‌تر کرده اند

برچسب ها: میوه قاچاق کالا میوه و تره بار گرانی
ارسال نظر
آخرین اخبار