۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
تعداد بازدید: ۶۶۴۲۴
شرکت اینتل مدتی است شروع به استفاده از سوکت‌های LGA۱۷۰۰ در مادربرد‌های سری Z۶۹۰ کرده بود و بعد از آن گزینه‌هایی برای چیپست‌های B۶۶۰ و H۶۱۰ معرفی کرد، اما ظاهرا شرایط برای پلتفرم H۶۷۰ کاملا متفاوت بوده است؛ بنابراین فروشندگان مادربرد با کمی احتیاط محصولات مبتنی بر H۶۷۰ را عرضه می‌کردند، اما حالا MSI با مادربرد MAG H۶۷۰ Tomahawk WiFi DDR۴ وارد گود شده است.
کد خبر: ۱۰۶۵۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مادربرد MSI MAG H۶۷۰ Tomahawk WiFi DDR۴ از نظر طراحی بسیار شبیه به مادربرد‌های سری MAG B۶۶۰ Tomahawk این شرکت است، البته با وجود تعداد اندکی ورودی و خروجی بیشتر و همچنین گذرگاه چیپست گسترده‌تر. اما مهم‌ترین ویژگی که باعث متمایز شدن سری H۶۷۰ از B۶۰۰ شرکت MSI شده است، وجود گذرگاه ۸ خط DMI ۴.۰ در مقایسه با گذرگاه ۴ خط DMI ۴.۰ در سری B۶۶۰ است.

یکی دیگر از تفاوت‌های اساسی بین H۶۷۰ Tomahawk و B۶۶۰ Tomahawk این است که اسلات PCI-Express x۱۶ موجود در برد H۶۷۰ از Gen ۵ است، اما این به دلیل انتخاب‌های طراحی MSI است. هرچند که بر روی کاغذ، پلتفرم‌های B۶۶۰ می‌توانند دارای اسلات PEG نسل ۵ باشند. یکی دیگر از تمایز‌های کلیدی بین چیپست‌های H۶۷۰ و B۶۶۰ این است که H۶۷۰ دارای ۱۲ خط پایین دستی PCIe Gen ۴ است و MSI از آن برای نصب دو اسلات M.۲ NVMe متصل به چیپست با سیم کشی Gen ۴ x۴ استفاده کرد.

مسیر‌های اتصال در این مادربرد شامل یک رابط شبکه سیمی ۲.۵ گیگابایتی است که توسط یک کنترلر Intel i۲۲۵-V، و برای اتصال بی‌سیم یک ماژول Intel AX۲۰۰ WiFi ۶ + Bluetooth ۵.۲ در این مادربرد تعبیه شده است. صدا بر روی این مادربرد به صورت ۸ کاناله HD و با تراشه Realtek ALC۸۹۷ CODEC که حالا عمرش به ۱۲ سال می‌رسد. MSI تا به این لحظه قیمت این مادربرد را اعلام نکرده است./سخت افزارمگ

برچسب ها: سخت افزار مادربورد MSI
ارسال نظر
آخرین اخبار