۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸
تعداد بازدید: ۱۳۱۷۷۰
اینتل یک آگهی استخدام جدید منتشر کرده است که نشان می‌دهد این شرکت به دنبال راه‌اندازی یک مرکز تحقیق و توسعه ویژه پردازنده گرافیکی در بریتانیا است.
کد خبر: ۹۶۱۷

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، در آگهی مورد نظر، اینتل به دنبال مهندسان با تجربه در زمینه طراحی سخت افزار، برای توسعه معماری پردازنده‌های گرافیکی کم مصرفِ ویژه دستگاه‌های محاسباتی قابل حمل حمل است.

تمرکز تنها بر روی معماری گرافیک کم مصرف

این مرکز جدید تحقیق و توسعه پردازنده گرافیکی، در شهر سویندون انگلستان واقع خواهد شد که تقریباً 125 مایل از کمبریج، بزرگترین مرکز فناوری این کشور، و حدود 90 مایل دورتر از لندن است.

حضور در انگلستان برای جذب مهندسان Arm و ایمجینیشن

در حال حاضر دو گروه تحقیق و توسعه پردازنده‌های گرافیکی در بریتانیا وجود دارد. یکی تیم توسعه Arm’s Mali و دیگری تیم توسعه فناوری PowerVR شرکت ایمجینیشن است. هر دو نیز به صورت تخصصی بر روی معماری پردازنده گرافیکی کم مصرف کار می‌کنند و از این رو تجربه‌ی زیادی در طراحی بلوک‌های GPU کم مصرف دارند که توسط اپل، مدیاتک، NXP، سامسونگ و Renesas استفاده می‌شوند. پس طبیعی است که اگر به دنبال تشکیل یک گروه برای ایجاد معمماری گرافیک کم مصرف باشید، انگلستان می‌تواند بهترین مکان برای راه‌اندازی آن باشد. ضمن اینکه بسیاری از توسعه‌دهندگان Arm’s Mali در شهر تروندهایم نروژ زندگی می‌کنند و به همین است که نام کد معماری‌های Mali از اساطیر نروژی سرچشمه می‌گیرد.

اینتل به دنبال چیزی فراتر از نوت بوک‌ها

در حال حاضر، اینتل از معماری Xe-LP برای پردازنده‌های نوت بوک استفاده می‌کند و فعلا نیز این روند ادامه خواهد داشت. اما مشخص است که اینتل به خوبی درک کرده که این معماری دیگر جواب‌گوی نیازهای آینده نخواهد بود و باید پنج تا شش سال آینده حتما یک معماری پردازنده گرافیکی کم مصرف با نام تجاری جدید برای خود داشته باشد. به این نکته هم باید اشاره کرد که، راجا کدوری، که مسئولیت تمامی فعالیت های پردازنده گرافیکی در اینتل را بر عهده دارد، از روزهای حضورش در اپل، تجربه زیادی با معماری PowerVR ImgTec دارد. ضمن اینکه، استفاده کلمه “قابل حمل” در متن آگهی، ممکن است نشان دهد که اینتل با معماری نسل بعدی پردازنده گرافیکی کم مصرف خود به دنبال چیزی فراتر از نوت بوک‌ها است.

توسعه پردازنده‌های گرافیکی در اینتل همچنان گسترده‌تر می‌شود

اینتل از زمانی که کدوری را در نوامبر 2017 استخدام کرد، تیم توسعه پردازنده گرافیکی خود را به دقت گسترش داده است. سال گذشته این شرکت وینیت گوئل، معمار باسابقه GPU از AMD را پس از به کارگیری چندین مهندس، معماران و فناوری های GPU برجسته از تیم Red استخدام کرد. به این ترتیب کامل مشخص است که اینتل فعلا هیچ محدودیتی برای گشترس تیم تحقیق و توسعه قائل نشده است. طبیعی است که در آینده نیز خبرهایی از تشکیل گروها‌ی جدیدی در زمینه توسعه گرافیک‌های اینتل بشنویم و اینتل قصد دارد با به خدمت گرفتن مهندسان با تجربه‌ی سایر رقبای خود، سرعت این توسعه را افزایش دهد./سخت افزار

برچسب ها: اینتل سخت افزار
ارسال نظر
آخرین اخبار