۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
تعداد بازدید: ۱۳۷۲۵۶
رییس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت، از تشکیل کارگروه اهدای شخص ثالث در درمان ناباروری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۸۵

تشکیل کارگروه اهدای شخص ثالث

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، صابر جباری، در اولین همایش جوانی جمعیت با موضوع "چالش‌های حقوقی، اخلاقی و اجتماعی درمان ناباروری"، گفت: کشور در آستانه سالمندی قرار دارد و برای رهایی از این بحران، باید بیش از پیش در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت کار کنیم.

وی افزود: نرخ باروری کلی کشور در ۳۰ سال گذشته نزولی بود، اما در سال ۱۴۰۱ این روند نزولی متوقف شد و امیدواریم با برنامه‌هایی که در سطح کشور در حوزه جوانی جمعیت انجام می‌شود، نرخ کلی باروری روند صعودی پیدا کند.

بر اساس برنامه هفتم کشور، نرخ جانشینی عدد ۲.۵ است و باید طی ۵ سال آینده و قبل از اینکه پنجره جمعیتی بسته شود، به این عدد دست برسیم.

جباری با بیان اینکه نرخ باروری از ۱.۶۵ به ۱.۶۶ در سال ۱۴۰۱ رسیده است، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه هفتم کشور، نرخ جانشینی عدد ۲.۵ است و باید طی ۵ سال آینده و قبل از اینکه پنجره جمعیتی بسته شود، به این عدد دست برسیم.

وی در خصوص روش‌های نوین درمان ناباروری، گفت: تمام روش‌های نوین درمان ناباروری در کشور ما قابل انجام است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت افزود: یکی از چالش‌های درمان ناباروری با استفاده از روش‌های نوین، مسائل فقهی، حقوقی و اخلاقی و اجتماعی مربوط به اهدای اسپرم، تخمک و جنین، از شخص ثالث و رحم جایگزین است.

جباری همچنین اظهار کرد: بر اساس مصوبه پنجمین جلسه ستاد ملی جمعیت، کارگروه تدوین آئین نامه اهدای شخص ثالث در وزارت بهداشت تشکیل شده که وظیفه تهیه و تدوین این آئین نامه را بر عهده دارد تا بر اساس آن، هم از روش‌های نوین درمان ناباروری در کشور استفاده کنیم و هم اینکه مسائل اخلاقی، حقوقی، شرعی، فقهی و اجتماعی درمان ناباروری را لحاظ کنیم تا در آینده با مشکلات و آسیب‌های احتمالی روبرو نشویم./ مهر

برچسب ها: ناباروری درمان ناباروری وزارت بهداشت
ارسال نظر
آخرین اخبار