۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
تعداد بازدید: ۱۱۲۳۸۷
نیکلاس مادورو به رسانه های دولتی ونزوئلا گفت : «شنبه شب گذشته هیئتی از دولت ایالات متحده آمریکا وارد ونزوئلا شد، من آنها را اینجا در کاخ ریاست جمهوری پذیرفتم. ما جلسه‌ای داشتیم، می‌توانم آن را محترمانه، صمیمانه و بسیار دیپلماتیک توصیف کنم.
کد خبر: ۱۰۸۹۳

جلسه ما با آمریکا صمیمانه و بسیار دیپلماتیک بود!

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت که با دستور کار مذاکرات آتی با هیئت آمریکایی که روز شنبه با او دیدار کرد، موافقت کرده است.

پنج منبع آگاه روز به رویترز گفتند که مقامات دو کشور در مورد کاهش تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا گفتگو کردند، اما پیشرفت چندانی در جهت دستیابی به توافق نداشتند. این اقدام تلاشی برای دور کردن ونزوئلا از روسیه ارزیابی می‌شود.

مادورو به رسانه‌های دولتی گفت: «شنبه شب گذشته هیئتی از دولت ایالات متحده آمریکا وارد ونزوئلا شد، من آن را اینجا در کاخ ریاست جمهوری پذیرفتم.»

او افزود: «ما جلسه‌ای داشتیم، می‌توانم آن را محترمانه، صمیمانه و بسیار دیپلماتیک توصیف کنم.»

به گفته وی، این دیدار دو ساعت به طول انجامید، بدون اینکه موضوع بحث را مشخص کند و یا بگوید نمایندگان آمریکایی چه کسانی بودند.

منابعی پیشتر به رویترز گفته بودند که خوان گونزالس، مشاور ارشد کاخ سفید در امور آمریکای لاتین، سفیر ایالات متحده، جیمز استوری، و همچنین راجر کارستنز، فرستاده ویژه ریاست جمهوری ایالات متحده در امور گروگان‌ها، در هیئت آمریکایی حضور داشتند.

پیش از این، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، هدف از این سفر را بررسی تعدادی از موضوعات از جمله «امنیت انرژی» و پرونده‌های ۹ شهروند آمریکایی که در زندان ونزوئلا به سر می‌برند، اعلام کرد.

مادورو گفت که مذاکرات ادامه خواهد یافت بدون آنکه تاریخی برای آن ارائه کند.

مادورو گفت: «همانطور که به هیئت (ایالات متحده) گفتم، تمام اراده خود را تکرار می‌کنم تا از دیپلماسی، احترام و امید به جهانی بهتر، بتوانیم به سوی برنامه‌ای پیش برویم که رفاه و صلح را فراهم می‌کند.»/العالم.

برچسب ها: آمریکا تحریم‌های آمریکا ونزوئلا
ارسال نظر
آخرین اخبار