۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
تعداد بازدید: ۸۴۵۴۳
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص وضعیت بازار خودرو، بیان کرد: با توجه به فشاری که کمیسیون بر دولت و وزارت صمت وارد می‌کند و ضرب‌الاجل‌هایی که کمیسیون تعیین کرده، همچنین نگرانی‌های رئیس جمهور، قطعا سال جدید ثبات را در بازار خودرو خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۰۹۷۷

سال ۱۴۰۱ سال ثبات بازار خودرو/خودرو‌های وارداتی به دست بنزسواران می‌رسد یا پراید سواران؟!

فرهاد طهماسبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خطوط» با اشاره به احتمال ایجاد رانت در واردات خودرو، اظهار کرد: آسیب‌های واردات ۵۰ هزار خودرو، محل بحث است که آیا این میزان خودرو به دست پراید سوار‌ها خواهد رسید و یا به دست لکسوس سوارها؟!؛ لذا باید مراقبت شود تا رانت ایجاد نشود؛ تجربه نشان داده که تمام این واردات نمی‌تواند بنز و لکسوس باشد بلکه ماشین‌هایی که اقشار پراید سوار جامعه ما می‌توانند آن را خریداری کنند هم باید وارد شود.  

سال ۱۴۰۱ سال ثبات بازار خودرو/خودرو‌های وارداتی به دست بنزسواران می‌رسد یا پراید سواران؟!

وی در خصوص تاثیر واردات خودرو بر بازار خودروی داخلی، گفت: با واردات خودرو، تولید کننده داخل احساس خطر خواهد کرد و از حالت بیخیالی بیرون می‌آید و خودروساز مجبور است یا قیمت را کاهش دهد و یا کیفیت را بالا ببرد. خودروسازان باید ذائقه مصرف کنندگان را در نظر بگیرند چراکه مردم حق دارند از خودرو با کیفیت و قیمت مناسب استفاده کنند.


سال ۱۴۰۱ سال ثبات بازار خودرو/خودرو‌های وارداتی به دست بنزسواران می‌رسد یا پراید سواران؟!
دولت با کمترین سهام بیشترین تصدی را در خودرو دارد/ آسیب سهم مردم،سود برای عده‌ای خاص!



نماینده مردم تبریز و استهبان در مجلس، بیان داشت: سال هاست که بازار خودرو توسط دو خودروساز دولتی انحصار شده و دولت با کمترین سهام، بیشترین تصدی را دارد که به مردم آسیب زده و نفع و سودی برای عده‌ای خاص داشته است؛ لذا به اعتقاد من ایرادات این طرح خیلی کمتر از محاسن آن است و امیدواریم با نظارت دقیق، شاهد رانت و فساد در فرایند واردت نباشیم و باعث ارتقاء کیفیت خودرو در خودروسازی‌های داخلی شود.

طهماسبی افزود: با توجه به پیش بینی‌هایی که دارم و فشاری که کمیسیون بر دولت و وزارت صمت وارد می‌کند و ضرب‌الاجل‌هایی که کمیسیون تعیین کرده، همچنین نگرانی‌های رئیس جمهور در این حوزه، قطعا سال جدید شرایط بهتر خواهد بود؛ البته کاهش قیمت را نمی‌توان قاطعانه اعلام کرد، اما ثبات را خواهیم داشت.  

برچسب ها: سال 1401 خودرو فروش خودرو دولت مردمی تصدیگری پراید
ارسال نظر
آخرین اخبار