۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
تعداد بازدید: ۱۶۹۶۱۸
سرپرست اداره‌کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو از توزیع نخستین محموله شیرخشک‌های وارداتی در داروخانه‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۷۹

توزیع اولین محموله شیرخشک‌های وارداتی در داروخانه‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، منوچهر دادگرنژاد از توزیع اولین محموله شیرخشک‌های وارداتی در داروخانه‌ها خبر داد و  اظهار کرد: این محموله از یکی از برندهای معتبر کشورهای اروپایی است که در بین داروخانه‌ها توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه شیرخشک‌های وارداتی پس از تایید آزمایشگاه در داروخانه‌ها توزیع می‌شود، افزود: محموله‌های بعدی نیز پس از تایید آزمایشگاه در بین داروخانه‌ها توضیح خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تولید داخل با سه شیفت ظرفیت در حال تولید شیرخشک‌های مورد نیاز نوزادان است، گفت: تامین شیرخشک با ظرفیت حداکثری در دستور کار تولیدکنندگان قرار دارد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا نیمه اول آذر ماه بازار اشباع خواهد شد.

بر اساس این گزارش، علیرغم وجود ظرفیت تولید شیرخشک به اندازه دو برابر نیاز کشور، تولیدکنندگان داخلی عدم تامین به موقع ارز برای واردات مواد اولیه شیرخشک را علت کمبود مقطعی آن در بازار عنوان کرده‌اند‌.

براساس اعلام سازمان غذا و دارو، قرار بود در آبان ماه سال جاری، حدوداً 4 میلیون قوطی شیرخشک از طریق واردات تأمین و پس از انجام آزمایشات روانه بازار شود.

سازمان غذا و دارو اعلام کرده که نیاز ماهانه کشور به شیر خشک معمولی 5.5 میلیون قوطی است و سازمان غذا و دارو تا 24 آبان ماه بیش از 6 میلیون و 800 هزار قوطی شیرخشک در سراسر کشور توزیع کرده است.

انتهای پیام/ تسنیم

برچسب ها: شیرخشک داروخانه سازمان غذا و دارو
ارسال نظر
آخرین اخبار