۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
تعداد بازدید: ۱۳۴۹۹۵
حدود دو ماهی می شود که شیر خشک کودکان شیرخوار کمیاب شده است. هر داروخانه‌ای که پا می‌گذاری و سئوال از شیر خشک می کنی سریع با پاسخ قاطعانه "نداریم!" مواجه می‌شوی. اینجاست که با خود می‌گویی مگر یک بچه یک سال و نیمه چه گناهی کرده که باید تاوان عملکرد غلط مسئولین ذیربط عاری از احساس مسئولیت را بدهد؟
کد خبر: ۱۳۳۶۴
نویسنده : محدثه عزیزی

به عنوان یک خبرنگار زن فریاد می‌زنم!

پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛

 مسئولان سازمان غذا و دارو از دو هفته پیش اطلاع داده اند تا چند روز دیگر توزیع شیرخشک به روال عادی باز می‌گردد، اما هنوز که هنوز است هیچ اتفاقی نیفتاده است. در این میان وزیر بهداشت، آقای عین‌اللهی هم هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد.

البته بیش از دو هفته، حدود دو ماهی می شود که شیر خشک کودکان شیرخوار کمیاب شده است. هر داروخانه‌ای که پا می‌گذاری و سئوال از شیر خشک می کنی سریع با پاسخ قاطعانه "نداریم!" مواجه می‌شوی. اینجاست که با خود می‌گویی مگر یک بچه یک سال و نیمه چه گناهی کرده که باید تاوان عملکرد غلط مسئولین ذیربط عاری از احساس مسئولیت را بدهد؟

فقط هم از یک داروخانه جواب منفی نمی شنوی؛ از داروخانه‌های شمال شرق شهرک شهید محلاتی گرفته تا جنوب غرب تهران همه گویا با هم هماهنگ شده‌اند تا به جای تحویل شیر خشک به مشتری جواب‌های منفی"نداریم!"، "موجود نیست!"،" شاید می‌خواهد گران شود"، "اجازه ترخیص نمی‌دهند" و بسیاری از این دست جملات را تحویل دهند.

در این میان وقتی با یکی از دکترهای یکی از داروخانه‌ها درد دل می‌کنم و می‌پرسم: "چه چیزی به فرزندم بدهم تا جایگزین شیرخشک شود"، بسیار راحت شیرخشک ۵۰۰ هزار تومانی با حجم کم را پیشنهاد و معرفی می‌کند.

حال، سوال من مادر حتی شاغل، به نمایندگی از تمام مادران دارای فرزند شیرخوار از مسئولان دارای حس مسئولیت این است که مگر یک خانواده ۳ نفره چقدر درآمد دارد که بخواهد فقط برای یک قوطی شیرخشک ۵۰۰ هزارتومان هزینه کند؟ آیا یارانه ۴۰۰ هزار تومانی جوابگوی نرخ یک قوطی شیر خشک بچه می‌شود؟

با این وضعیت، چرا مسئولین مربوطه تند تند اطلاعیه می‌‌دهند کمبود شیرخشک نداریم؟ اگر کمبود ندارید پس چرا در داروخانه‌ها موجود نیست؟ یا اگر در داروخانه هست، چرا نظارت نمی‌کنید تا داروخانه چی‌ها به خاطر یک قوطی شیر خشک مردم را از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب پایتخت سر ندوانند! و سردر گم نکنند!

 آیا واقعا به قول داروخانه چی‌ها مقصر خودتان هستید که اجازه ترخیص شیر خشک را نمی‌دهید چون می‌خواهید گران کنید؟  

چه کسی واقعا جوابگوی گرسنگی یک کودک شیرخوار است؟

چرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی که اینهمه جلسات خود را به بررسی لوایح مختلف اختصاص می‌دهند، بر حسب وظیفه نظارتی نمایندگی یک جلسه آن را نیز به وضعیت کمبود شیرخشک اختصاص نمی‌دهند تا شاید علت و ریشه این مشکل را پیدا کنند و فعلا راه حل مناسبی برای تامین شیر خشک کودکان، نه فرزند آوری و جوانی جمعیت بیابند؟!

امروز، آقای عبدالحسین روح‌الامینی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: "خبرنگاران زن کمبود شیر خشک را فریاد بزنند"، من هم به عنوان یک خبرنگار زن فریاد می‌زنم: آقایان مسئولین! نگران تغذیه حداقل شیر خشک یک کودک باشید تا مبدا دچار سوء تغذیه نشود، بی تفاوت از کنار این موضوع عبور نکنید!

برچسب ها: خبرنگاران خبرنگار شیرخشک کودک شیرخشک کمبود دارو داروخانه
ارسال نظر
آخرین اخبار