۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
تعداد بازدید: ۲۰۹۳۹۰
زارعی، اظهار کرد: آن‌ها(حامیان رژیم صهیونیستی) نگران هستند که جنگ و روند آن با توجه به مقاومت فلسطینی‌ها و اینکه اسرائیلی‌ها تا این لحظه به هیچ دستاوردی نرسیده‌اند، سبب شود بنیان تمام رژیم‌ها و دولت‌هایی که به آمریکا وابسته‌اند را به شدت متزلزل کند.
کد خبر: ۱۱۱۲۰

 

استقامت مردم غزه تعیین کننده این جنگ است!/ نتانیاهو یک قاتل حتی در سرزمین های اشغالی متهم است!

روند جنگ و مسیر آن در جهت تحقق اهداف صهیونیست‌ها و غربی‌ها حرکت نمی‌کند/ کجا استقامت و در کجا وارفتگی؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط به نقل از  فارس، سعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا پیش از ‌خطبه‌های نماز جمعه (۲۵ آبان‌ماه) تهران گفت: امروز ۶ هفته از جنگ بسیار سرنوشت ساز غزه می‌گذرد و ما شاهد دو صحنه در کنار یکدیگر هستیم. یک صحنه؛ صحنه اوج کرامت‌ها، معنویت‌ها و حقایق معنوی جمعی انسان مظلوم است و صحنه دیگر، جنایت، دنائت و اوج نامردی و سوء باطن از سوی رژیم صهیونیستی و عناصر این رژیم است.

 

کارشناس مسائل غرب آسیا، بیان کرد: آنچه می‌توانم در محضر شما نمازگزاران عزیز جمع‌بندی کنم این است که هم صهیونیست‌ها و هم غربی‌ها از روند جنگ به شدت نگران هستند و این مسئله نشان می‌دهد که روند جنگ و مسیر آن در جهت تحقق اهداف آن‌ها حرکت نمی‌کند.

 

وی با اشاره به مقالات منتشر شده درخصوص جنگ غزه، ادامه داد: چهارشنبه گذشته روزنامه بلومبرگ آمریکا طی یادداشتی نوشت؛ «کاخ سفید دارد به طور فزآینده‌ای از رفتار اسرائیل در جنگ علیه حماس ناامید می‌شود و تلاش می‌کند تا به درگیری غزه سر و شکل بدهد.».

 

تحلیلگر ارشد مسائل منطقه، بیان کرد: یک مقاله دیگری در نیویورک تایمز به قلم فرد سرشناسی به نام توماس فریدمن نوشته شده است که نویسنده در آن با اشاره به روند جنگ می‌گوید ما نباید اسیر استراتژی نتانیاهو شویم چرا که ممکن است همه را سرنگون کند.

 

زارعی، اظهار کرد: آن‌ها(حامیان رژیم صهیونیستی) نگران هستند که جنگ و روند آن با توجه به مقاومت فلسطینی‌ها و اینکه اسرائیلی‌ها تا این لحظه به هیچ دستاوردی نرسیده‌اند، سبب شود که بنیان تمام رژیم‌ها و دولت‌هایی که به آمریکا وابسته‌اند را به شدت متزلزل کند. اینکه بلومبرگ می‌نویسد دولت بایدن درصدد است تا به جنگ غزه سر و شکل بدهد به این معناست که فرماندهی نظامی اسرائیل در این صحنه از نظر آمریکایی‌ها ضعیف و دچار بحران و مشکل است.

استقامت مردم غزه تعیین کننده این جنگ است!/ نتانیاهو یک قاتل حتی در سرزمین های اشغالی متهم است!

اینکه مردم غزه آنجا را ترک نکردند را باید کنار راهپیمایی اسرائیلی ها گذاشت که در مقابل دفتر نتانیاهو تحصن کردند، این موضوع نشان می دهد در کجا استقامت و در کجا وارفتگی وجود دارد.

کارشناس مسائل غرب آسیا، تاکید کرد: نتانیاهو دوشنبه گذشته در گفت‌وگو با فاکس نیوز وضعیت جنگ و حساسیت وضعیت را با یک بیانی اعتراف می‌کند. او می‌گوید؛ ما باید پیروز شویم تا از اسرائیل محافظت کنیم، ما باید برای حفاظت از خاورمیانه پیروز شویم، ما باید به خاطر دنیای متمدن امروز پیروز شویم این نبردی است که ما در حال جنگیدن در آن هستیم و هیچ جایگزینی برای پیروزی وجود ندارد.

 

وی افزود: او در این گفتار اشاره می‌کند که اسرائیل به چه منظور تاسیس شده و به یاد غربی‌ها می‌آورد که اینجا مسئله یک دولت نیست بلکه مسئله یک سیاست بنیادین غرب است که برای تسلط بر جهان اسلام، او می‌گوید که ما در فلسطین ایجاد شده‌ایم و در حال از بین رفتن هستیم و با از بین رفتن ما فقط اسرائیل از بین نمی‌رود بلکه تمام بنیان‌های شما در خاورمیانه دچار فروپاشی می‌شود و تمام آنچه که تحت عنوان تمدن غرب مطرح است دچار آسیب اساسی می‌شود.

 

زارعی با بیان اینکه استقامت مردم غزه در زیر بمباران ها و انسان هایی که در اوج مظلومیت و معنویت قرار دارند، تعیین کننده این جنگ است، تصریح کرد: اینکه مردم غزه آنجا را ترک نکردند را باید کنار راهپیمایی اسرائیلی ها گذاشت که در مقابل دفتر نتانیاهو تحصن کردند، این موضوع نشان می دهد در کجا استقامت و در کجا وارفتگی وجود دارد.

 

تحلیلگر ارشد مسائل غرب آسیا ضمن برشماری یک گزاره مهم دیگر در تعیین سرنوشت جنگ، افزود: در صحنه بین الملل، نتانیاهو یک قاتل است و حتی در سرزمین های اشغالی متهم است. اما، رهبران حماس و جهاد در میان مردم خود به عنوان قهرمان شناخته می شوند.

 

وی ادامه داد: نوع جنگیدن نیز در استقامت و تعیین سرنوشت جنگ موثر است. ده‌ها هزار رزمنده‌ای که با انواع سلاح ها در زیرزمین هستند که در وقت معین خارج شده و به اسرائیل ضربه می زنند و در برابر اشغالگران قرار دارند. کسی که به آسانی دیده شود، آسیب پذیری‌اش بیشتر است تا کسی که مخفیانه می‌جنگد.

 

زارعی، بیان کرد: حق و باطل بودن در استقامت نیز بسیار مهم است. آنکه حق است از خانه، سرزمین و شرف خود دفاع می‌کند و به طور قطع متجاوزی که با قتل کودکان و هدف قرار دادن بیمارستان به دنبال اثبات قدرت خود است، هیچ توفیقی نخواهد داشت.

استقامت مردم غزه تعیین کننده این جنگ است!/ نتانیاهو یک قاتل حتی در سرزمین های اشغالی متهم است!

 

برچسب ها: استقامت مردم غزه جنگ غزه بنیامین نتانیاهو رژیم اشغالگر قدس مردم صهیونیست ها کشورهای غربی
ارسال نظر
آخرین اخبار