۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
تعداد بازدید: ۱۲۳۶۶۲
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: از ۱۰ هزار تعاونی مسکن تنها ۵۰۰ تعاونی مشکل دارند که دلیل عدم موفقیت آن‌ها ضعف مدیریتی بوده است.
کد خبر: ۱۱۱۸۱

۵۰۰ تعاونی مسکن ناموفق عمل کردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حجت الله عبدالملکی گفت: امروز مشکلات و مسائل تعاونی‌های مسکن مهر برطرف شده و امروز ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر که توسط تعاونی‌ها ساخته شده در ۳۱ استان به بهره برداری رسید.
به گفته وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ۱۰ هزار تعاونی مسکن در کشور داریم که از این تعداد ۹ هزار و۵۰۰ تعاونی موفق عمل کرده و ۵۰۰ تعاونی هم که ناموفق بوده به دلیل ضعف مدیریتی و عملکرد نامناسب مدیران بوده است. من از نمره ۲۰ به تعاونی‌های مسکن نمره ۱۹ می‌دهم.
پس از اقدام وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بخش تعاون مغفول مانده، اما ما در این دولت در نظر داریم که این بخش را تقویت کرده تا بتواند مسائل و مشکلات این حوزه را برطرف کند.
طبق قانون باید سهم تعاون در اقتصاد کشور به ۲۵ درصد برسد که هم اکنون سهم آن حدود ۵ درصد است که این عقب ماندگی به دلیل جدی نگرفتن بخش تعاون توسط مدیران و توسعه نیافتن فضای کسب و کار توسط تعاونی‌هاست.
امروز در مراسم افتتاح ۵ هزار و۵۰۰ مسکن مهر تعاونی‌ها، برنامه‌های ساخت ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن که در قالب تفاهم نامه با وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی منعقد شده بود، پیگیری شد.
بخش عمده‌ای از واحد‌های مسکن مهر در ابتدای دولت ۹ و ۱۰ توسط تعاونی‌ها ساخته شده  بود که آمار‌ها نشان می‌دهد هنوز بعد از گذشت دو دهه واحد‌های مسکن مهر تعاونی به بهره برداری نرسیده و بخش عمده‌ای از این واحد‌ها مشکل حقوقی و قضایی دارند./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: مسکن شرکت‌های تعاونی وزیر کار
ارسال نظر
آخرین اخبار