۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
تعداد بازدید: ۵۵۶۲۸۹
عضو کمیسیون مسکن و رفاه سمن‌های جوانان کردستان گفت: اگرچه هم‌اکنون شرایط در بازار سرمایه‌گذاری ساختمانی شرایط مطلوبی نیست، اما به شرط ایجاد ثبات در بازار‌های موازی، می‌توان امیدوار بود که شرایط در این بازار تا حدی بهبود یابد.
کد خبر: ۵۰۴۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، قتالی در گفتگو با خبرنگاران گفت: هم‌اکنون به دلیل نامشخص بودن چشم‌انداز هزینه تمام شده ساخت مسکن در نتیجه تغییرات روزانه و لحظه‌ای هزینه‌های ساخت به خصوص نرخ فروش مصالح، تمایل به عرضه واحد‌های مسکونی نوساز از سوی سازنده‌ها کم شده است.

وی افزود: هر چند انبوه‌سازان به دلیل آنکه ساخت وفروش مسکن به‌عنوان حرفه اصلی و محل درآمد آن‌ها تلقی می‌شود در هر شرایطی ناچار به عرضه مسکن هستند، اما هم‌اکنون تعداد قابل توجهی از سازنده‌ها اعم از حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای، تا حد امکان از عرضه واحد‌های نوساز خودداری کرده ومنتظر ایجاد ثبات نسبی در بازار برای تصمیم‌گیری هستند.

عضو کمیسیون مسکن و رفاه سمن‌های جوانان کشور بیان داشت: در شرایط فعلی، به ترتیب نوسانات شدید نرخ ارز، تغییرات و رشد روزانه و حتی لحظه‌ای قیمت مصالح وتجهیزات ساختمانی، افزایش قیمت زمین ونوسانات بازار سرمایه ۵ منبع اصلی ایجاد فشار بر سازنده‌ها هستند.

برچسب ها: رهن و اجاره مسکن مسکن قیمت مسکن
ارسال نظر
آخرین اخبار