۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
تعداد بازدید: ۹۵۰۷
معاون وزیر راه و شهرسازی به «خطوط» اعلام کرد:
معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: دولت با طرح اجاره داری حرفه‌ای در کنار بازار سنتی سعی خواهد کرد بازار اجاره مسکن را به آرامش برساند.
کد خبر: ۱۰۱۰۷
نویسنده : محبوبه رودسری

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط  با بیان اینکه برای کنترل بازار اجاره تاکنون طرح‌های مختلفی ازجمله طرح اجاره داری حرفه‌ای را در دستور کار خود قرار داده ایم گفت: بازار اجاره مسکن هم اکنون رابطه مستقیم با اقتصاد کشور و همچنین بازار اجاره متناسب عرضه و تقاضا است که ما سعی کرده ایم با افزایش میزان تولید و همچین اجرای طرح نهضت ملی مسکن این بازار را به تعادل برسانیم.

او ادامه داد: برای ساماندهی و کنترل بازار اجاره مسکن طرح اجاره داری حرفه‌ای را مطرح کرده ایم که آیین نامه آن به تصویب رسیده و به زودی شرکت‌های در قالب اجاره داری حرفه‌ای در کنار بازار اجاره سنتی ایجاد می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: با اجرای این طرح ما سعی خواهیم کرد بازار اجاره مسکن را به صورت ریشه‌ای کنترل و قیمت‌ها را بتوانیم در این بازار به ثبات برسانیم.

او توضیح داد: هدف گذاری که برای اجرای این طرح در نظر گرفته ایم ۳۰۰ هزار واحد مسکونی است، اما در صورتی که میزان تقاضا بیشتر باشد آن را افزایش خواهیم داد.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه برای سال آینده پرداخت وام ودیعه مسکن را هم به دولت پیشنهاد داده ایم گفت: پرداخت وام ودیعه مسکن در طول دو سال گذشته تا حد بسیار زیادی توانسته مشکلات مستاجران را برطرف کند و امیدوار هستیم با پرداخت آن در سال آینده مشکل مستاجران رفع شود.

محمود زاده با تاکید بر این‌که به طور قطع طرح نهضت ملی مسکن خود می‌تواند بازار را با افزایش میزان تولید به آرامش و ثبات برساند گفت: دولت با اجرای این طرح سعی میکند کمبود‌های تولید مسکن که در سال‌های گذشته وجود داشته را برطرف کند و هم اکنون با ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی این هدف را دردستور کار خود قرار داده است.

معاون مسکن وساختمان وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای مهر آغاز شده و تا ۲۹ اسفند ماه ادامه دارد.

برچسب ها: محمود محمودزاده وزارت راه و شهرسازی گرانی مسکن جهش تولید مسکن معاملات مسکن قیمت مسکن اجاره بها رهن و اجاره مسکن
ارسال نظر
آخرین اخبار