۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
تعداد بازدید: ۷۵۳۶۲
رئیس انجمن انبوه سازان در گفتگو با «خطوط»اعلام کرد:
با وجود آنکه بساط بسیاری از کاغذ بازی‌ها در کشور‌های اروپایی برچیده شده، اما در ایران هنوز شاهد کاغذ بازی‌های بسیاری در ادارات مختلف از جمله نیرو، نظام مهندسی و شهرداری هستیم.
کد خبر: ۱۰۷۸۳
نویسنده : محبوبه رودسری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، یکی از موثرترین بازار‌ها در اقتصاد کشور به شمار می‌رود بازاری که به نظر می‌رسد با انجام مذاکرات وین شاهد رونق و خارج شدن آن از رکود هستیم، اما بسیاری از سازندگان و همچنین انبوه سازان کشور معتقد هستند دولت باید به بخش خصوصی در این زمینه اعتماد کند و از سوی دیگر تسهیلات مسکنی که در این بخش در نظر گرفته را با هماهنگی بانک‌ها پرداخت کند.

مجتبی بیگدلی رئیس انجمن انبوه سازان کشور اعلام کرده بزرگترین مشکل و دغدغه انبوه سازان و سازندگان، بوروکراسی‌های اداری و کاغذ بازی میان نظام مهندسی و شهرداری‌ها است چراکه بسیاری از ادارات هم اکنون برای کاغذ بازی قیام کرده و از همین طریق مبالغ بسیاری را اخذ می‌کنند.

او با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از کشور‌های اروپایی نه تنها هزینه‌ای از سازندگان و کار آفرینان دریافت نمی‌کنند بلکه ۲۰ تا ۲۵ درصد هم سالانه برای ایجاد اشتغال به آن‌ها تسهیلات پرداخت می‌کنند، افزود: در کشور ایران ما شاهد هستیم ۹۰ میلیون تومان بابت هزینه انشعاب آب وبرق دریافت کرده اند این در حالی است که در سال‌های گذشته با این مبالغ ما خانه خریداری می‌کردیم.

او اظهار کرد: به نظر می‌رسد برخی از دستگاه‌ها قیام کرده اند برای کاغذ بازی که همین خود روند ساخت وساز را کند کرده است.

قیام کاغذبازی دستگاه‌ها برای کاهش سرعت ساخت مسکن در کشور

بیگدلی با بیان اینکه سالانه کشور به یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد، افزود: بسیاری از هزینه‌های که دستگاه‌ها دریافت می‌کنند از سازندگان عنوان می‌شود برای کارگران ساختمانی است، اما می‌توانم اعلام کنم یک ریال از این هزینه‌ها برای کارگران صرف نمی‌شود.

رئیس انجمن انبوه سازان توضیح داد: سالانه ۹۰۰ هزار ازدواج در کشور صورت می‌گیرد و ما آمادگی داریم علاوه بر وعده دولت برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی ظرف مدت ۴سال،۲ میلیون واحد مسکونی دیگر بسازیم تا شاهد رونق بخش مسکن در کشور باشیم.
برای بهبود وضعیت بازار مسکن دولت وعده داده ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور بسازد که تاکنون عملیات اجرایی تعدادی از این واحد‌ها در شهر‌های مختلف کلید خورده، اما هنوز ثبت نام این واحد‌ها به اتمام نرسیده است.

برچسب ها: گرانی مسکن جهش تولید مسکن مسکن معاملات مسکن نهضت ملی مسکن قیمت مسکن
ارسال نظر
آخرین اخبار