۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
تعداد بازدید: ۴۵۴۸۱۱
رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های دولتی در خصوص تولید مسکن، اظهارداشت: تا امروز صندوق ملی مسکن کاملا خالی است و طبیعی است که نمی‌تواند به ساخت ۱ میلیون واحد مسکن اقدام کند؛ بنابراین ما از قوه قضاییه خواستیم با دستگاه‌هایی که به وظایف خود در طرح جهش تولید مسکن عمل نمی‌کنند برخورد کند.
کد خبر: ۲۰۵۰۵

محمدرضا رضایی کوچی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط با اشاره به وضعیت ساخت مسکن در کشور گفت: مسکن تابع شرایط اقتصادی کشور است و نرخ اجاره و قیمت مسکن سرسام آور افزایش یافته است و اگر به قانون عمل می‌کردیم خیلی می‌توانستیم قیمت‌ها را کنترل کنیم.
وی با انتقاد از اینکه دستگاه‌های دولتی به وظایف خود در ساخت مسکن عمل نمی‌کنند، اظهار داشت: در زمینه ساخت ۱ میلیون واحد مسکونی، نه بانک‌ها تسهیلاتی دادند و نه زمین‌های دولتی در اختیار وزارت مسکن قرار گرفت؛ همچنین خط اعتباری مسکن مهر قرار بود به سمت تولید مسکن حرکت کند که این کار هم انجام نشد و در زمینه اخذ مالیات بر خانه‌های خالی هم اقدامی را شاهد نبودیم.

خط اعتباری مسکن مهر قرار بود به سمت تولید مسکن حرکت کند که این کار هم انجام نشد و در زمینه اخذ مالیات بر خانه‌های خالی هم اقدامی را شاهد نبودیم

از برنامه ساخت ملی مسکن عقب هستیم/ دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نمی‌کنند 
رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: تا امروز صندوق ملی مسکن کاملا خالی است و طبیعی است که نمی‌تواند به ساخت ۱ میلیون واحد مسکن اقدام کند؛ بنابراین ما از قوه قضاییه خواستیم با دستگاه‌هایی که به وظایف خود در طرح جهش تولید مسکن عمل نمی‌کنند برخورد کند.
رضایی کوچی با تاکید بر اینکه شرایط خوبی در مسکن نداریم، گفت: دولت در بحث تامین زمین خوب عمل کرد، ولی ساخت مسکن محدود به یک وزارتخانه نیست و همه وزارخانه‌ها باید کمک کنند چراکه از برنامه ساخت ملی مسکن عقب هستیم.

برچسب ها: جهش تولید مسکن افزایش اجاره بها قیمت مسکن محمد رضا رضایی کوچی مسکن مهر پردیس صندوق ملی مسکن
ارسال نظر
آخرین اخبار