۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
تعداد بازدید: ۳۲۹۰۳۵
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه ۸۰ درصد مردم تهران زیر خط فقر مسکن هستند، گفت: شاخص دسترسی به مسکن در تهران به ۶۵ سال رسیده است.
کد خبر: ۱۳۸۶۴

شاخص دسترسی به مسکن در تهران به ۶۵ سال رسیده است

پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حمیدرضا صارمی در نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت ساختمان و مسئولان شهرداری تهران گفت: درآمد یک سرپرست خانوار تهرانی در صورتی‌که بطور متوسط 10 میلیون تومان در ماه باشد اگر بخواهد یک سوم از آن را به مسکن اختصاص بدهد 65 سال زمان می برد که صاحب خانه شوند.

شاخص دسترسی به مسکن در تهران به ۶۵ سال رسید/زمان صدور پروانه تا آخر خردادماه به دو ماه کاهش می‌یابد

به گفته وی، شهرداری تهران در سال گذشته  5 هزار و 380 با متوسط 4.9  درصد پروانه ساختمانی صادر کرد اما به دلایلی مطلوب نیست.

صارمی، با انتقاد از عواملی که باعث رکود ساخت و ساز در شهر تهران شده است، افزود: پروانه ساختمان شبیه گاو شیردهی شده که هر کس سطلی گرفته و آن را می‌دوشد. الان هم دیگر شیر ندارد و از خونش می‌مکند.

صارمی چند اقدام را برای تسهیل فرآیند ساخت و ساز توسط شهرداری برشمرد و گفت: درصددیم که تا وقتی عملیات اجرایی شروع نشده پول ندهند. یعنی زمانی که کسی پروانه دریافت کرد، تا زمان عملیات اجرایی ساختمان شروع نشده مبلغی پرداخت نشود. مبلغی که پرداخت می شود مبلغ کل ساختمان است. همچنین ما مدت زمان صدور پروانه را تا آخر خردادماه به دو ماه می‌رسانیم.

برچسب ها: ساخت و ساز ساخت مسکن ارتقای زیر ساخت ها مسکن دولتی مسکن سازی مسکن روستایی مسکن مهر پردیس مسکن مسکن رایگان جهش تولید مسکن گرانی مسکن
ارسال نظر
آخرین اخبار