۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
تعداد بازدید: ۱۱۹۰۰۹
چابک سازی تشریفات اداری بخش مسکن، موضوعی کاملا داخلی است که در نقش پاشنه آشیل مسکن، قفل سنگینی بر تولید مسکن وارد کرده است.
کد خبر: ۲۱۱۵۲

پاشنه آشیل مسکن قفل سنگینی بر تولید وارد کرده/شرایط بازار بهتر خواهد بود/شهرداری در بافت فرسوده تسهیل گری کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شهاب سعادت نژاد در جمع انبوه سازان گفت: با توجه به اینکه شاهد چشم انداز روشنی از توافق هستیم پیش بینی می‌شود قطعا شرایط بازار مسکن نسبت به شرایط فعلی بهتر خواهد بود.
وی گفت: بخشی از مشکلات مسکن ناشی از شرایط اقتصاد کلان کشور و بخشی نیز به شرایط درونی برمی گردد و فاکتور‌هایی بیرونی هیچ مداخله‌ای بر آن‌ها ندارد. به عنوان مثال چابک سازی تشریفات اداری بخش مسکن، موضوعی کاملا داخلی است که در نقش پاشنه آشیل مسکن، قفل سنگینی بر تولید مسکن وارد کرده است.

گرانی نهاده‌های تولید مسکن شامل، زمین، دستمزد نیروی کار و نیز مصالح ساختمانی سبب شده است که ساخت مسکن برای سازندگان به صرفه نباشد


سعادت نژاد تاکید کرد: گرانی نهاده‌های تولید مسکن شامل، زمین، دستمزد نیروی کار و نیز مصالح ساختمانی سبب شده است که ساخت مسکن برای سازندگان به صرفه نباشد، چرا که به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، امکان فروش واحد‌های ساخته شده سخت خواهد بود.
وی گفت: با توجه به مشکلات حاکم بر بخش مسکن، مداخله و سیاست گذاری دولت و همچنین شهرداری‌ها قطعا می‌تواند در رونق بخش مسکن به شدت اثر گذار باشد. به عنوان مثال در حال حاضر شهرداری برای رونق بخش مسکن اعلام امادگی کرده است و با انعقاد تفاهم با بخش خصوصی، در این مسیر گام برداشته است.
سعادت نژاد افزود:، اما موفقیت در اجرای این برنامه‌ها به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است که در بافت‌های فرسوده مهمترین مساله پیچ وخم‌های طاقت فرسای اداری مربوط به اخذ جواز ساختمانی و شهرداری باید با تسهیل گیری در این زمینه، زمینه افزایش سرعت بهسازی بافت‌های فرسوده شود.

برچسب ها: مسکن ملی صندوق ملی مسکن شهرداری شهرداری تهران جهش تولید جهش تولید مسکن
ارسال نظر
آخرین اخبار