۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
تعداد بازدید: ۲۴۸۹۰۶
یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم در این روز‌ها خرید خانه است در این گزارش به این موضوع می‌پردازیم که کجای تهران می‌توان با هزینه یک میلیارد تومان خانه خرید.
کد خبر: ۳۳۰۴

به گزارش گروه اقتصادی خطوط؛ با توجه به میانگین قیمت مسکن در تهران یعنی ۳۰ میلیون و ۴۴ هزار تومان در هر متر مربع، هم اکنون یک آپارتمان ۵۰ متری در تهران تقریبا ۱.۵ میلیارد تومان قیمت دارد که البته در مناطق مختلف این عدد متفاوت است.

کدام مناطق تهران می توان با یک میلیارد تومان خانه خرید؟
اما اگر قصد خرید آپارتمان ۵۰ متری کمتر از پنج سال را دارید و نقدینگی شما کمتر از یک میلیارد تومان است در مناطق ۱۵ تا ۲۰ می‌توانید به هدف خود برسید، زیرا در برخی مناطق میانی و مناطق جنوب شهر تهران با بودجه حدود ۱ میلیارد تومان هم می‌تواند خانه خرید.
بدین صورت در حال حاضر خرید و فروش ملک در تهران بسیار کاهش یافته است و تقریبا بازار مسکن وارد رکود شده است. اما با این حال هنوز ملک‌های با قیمت ۱ میلیارد بیشترین فایل‌ها در بنگاه‌های معاملاتی هستند.
برخی از واسطه‌های ملکی می‌گویند فروشنده‌های واقعی در صورتی که بودجه متقاضیان خرید املاک نقلی نقد باشد حاضر به انعطاف قیمتی هستند. از قضا این طور به نظر می‌رسد که تعداد فروشنده‌های واقعی در بازار آپارتمان‌های نقلی به مراتب بیشتر از بازار آپارتمان‌های میان و بزرگ‌متراژ است و در شرایط خاص این روز‌های بازار مسکن، این موضوع می‌تواند به نفع خانه اولی‌ها و خریداران مصرفی تلقی شود.
بررسی برخی فایل‌های پیشنهادی فروشندگان در بنگاه‌های معاملات املاک طی روز‌های اخیر نشان می‌دهد، در برخی از محلات مناطق میانی پایتخت واحد‌های مسکونی با بودجه‌هایی در محدوده یک میلیارد تومان از سوی مالکان پیشنهاد شده است.

کدام مناطق تهران می توان با یک میلیارد تومان خانه خرید؟
تحقیقات میدانی برای بررسی میزان بودجه حداقلی خرید ملک در مناطق میانی پایتخت، در محلاتی از مناطق ۶، ۷، ۸ و ۱۳ براساس فایل‌های پیشنهادی بررسی شده، بوده است.
منطقه ۱۳ تهران از شمال به خیابان دماوند، از شرق به بزرگراه یاسینی، از جنوب به خیابان پیروزی و از غرب به خیابان هفده شهریور محدود می‌شود. محلات این منطقه شامل شهید اسدی- صفا- زاهدگیلانی- اشراقی- دهقان- نیروی هوایی- پیروزی- حافظیه- امامت- شورا- آشتیانی- زینبیه- سرخه حصار است.
منطقه ۸ یکی از مناطق شرق تهران است، منطقه۸ دارای چند محله بزرگ بوده که شامل قسمتی از محله‌های: مجیدیه جنوبی در غرب آن، وحیدیه در جنوب غرب آن و فرجام که در شمالی‌ترین نقطه منطقه ۸ است و محله نارمک معروف به محله صد میدان نیز در قلب منطقه ۸ قرار دارد.
منطقه ۷ مرکز تهران بوده و محله‌های ارامنه - امجدیه - خاقانی -بهار - خواجه نصیر - حقوقی - خواجه نظام الملک - دهقان - گرگان -سهروردی - باغ صبا - شارق - عباس‌آباد - اندیشه - قصر - حشمتیه –کاج- مجیدیه - دبستان -نظام‌آباد- نیلوفر - شهید قندی را شامل می شود.
منطقه ۶ شهرداری تهران یکی از مناطق مرکزی است. محله‌های واقع در این منطقه جهاد، جمالزاده، سنایی، وصال، امیرآباد، یوسف آباد، بهجت آباد، کریم خان، ساعی و نظامی گنجوی- فاطمی - قزل‌قلعه- کشاورز - والفجر –ولیعصر اشاره کرد.

برچسب ها: قیمت مسکن خرید خانه
ارسال نظر
آخرین اخبار