۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
تعداد بازدید: ۱۴۰۰۰۹
عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن، گفت: زمانِ سامانه و بارگذاری تمام شده است و باید وارد فاز اجرایی شد و هفته اول بعد از تعطیلات مجلس، جلسه‌ای با حضور وزرای صمت و راه و شهرسازی برای این امر خواهیم داشت.
کد خبر: ۷۳۴۹

قیمت مسکن در مناطق آزاد سر به فلک کشید

احمد جباری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خطوط» با اشاره به طرح جهش تولید مسکن، گفت: مساله مسکن به دغدغه جدی کشور خصوصا کلانشهر‌ها تبدیل شده که نیاز است برای اجرایی شدن طرح مجلس، اقدامات اساسی صورت بگیرد. البته افزایش قیمت مسکن در مناطق آزاد هم مطرح است و قیمت مسکن در کیش به عنوان یک منطقه آزاد قدیمی، سر به فلک کشیده و تنها جایی که مسکن مهر هم در آنجا وارد نشد، کیش بود.
وی ادامه داد: ۶ ماه از عمر اولین سال دولت گذشت، اما ناهماهنگی‌هایی در این زمینه وجود دارد که بحث اصلی زمین است. البته در مجلس قانون مصوب کرده است زمین‌های دولتی برای اجرای طرح جهش تولید مسکن باید در اختیار دولت گذاشته شود و دولت هم اعلام کرده زمین‌ها آماده است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم تکلیفی نسبت به روستا‌ها بر عهده دارد که کارش را درست انجام می‌دهد.

افزایش روز به روز قیمت مصالح ساختمانی مشکل آفرین است

جباری در رابطه با تامین اعتبار برای طرح جهش تولید مسکن گفت: تامین منابع این طرح هم از طریق بانک‌ها انجام گرفته است و بانک‌ها باید این منابع را ارائه دهند؛ اما افزایش روز به روز قیمت مصالح ساختمانی، مشکل آفرین است و انتظار داریم جهش تولید مسکن، از حالت کاغذ و قانون خارج شده و عملیاتی شود.

طرح جهش تولید مسکن باید وارد فاز اجرایی شد

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه؛ " وزیر صمت از یک سو می‌گوید آمادگی داریم هر نوع مصالح ساختمانی برای اجرای طرح جهش تولید مسکن را تامین کنیم، از سوی دیگر اعلام می‌کند ما برای ساخت و ساز‌های عادی کمبود سیمان داریم"، خاطرنشان کرد: وزارت صمت باید بگوید که این مساله را چطور قرار است حل و فصل کند؛ بنابراین زمانِ سامانه و بارگذاری تمام شده است و باید وارد فاز اجرایی شد و هفته اول بعد از تعطیلات مجلس، جلسه‌ای با حضور وزرای صمت و راه و شهرسازی برای طرح نهضت ملی مسکن خواهیم داشت.

برچسب ها: چالش‌ های جهش تولید مسکن مصالح ساختمانی منابع بانکی قیمت مسکن مناطق آزاد
ارسال نظر
آخرین اخبار