۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
تعداد بازدید: ۱۱۴۸۹۳
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به لزوم حمایت دولت از صنایع کوچک، گفت: در کشور ما آنچه که مانع پیشرفت بسیاری از این صنایع شده است، برخورد نامناسب بانک‌ها است؛ بانک‌های ما تحرک لازم را ندارند و نمی‌توانند یا نمی‌خواهند حمایتی از این صنایع داشته باشند.
کد خبر: ۱۹۹۰۷

مانع پیشرفت بسیاری از صنایع در ایران برخورد نامناسب بانک‌هاست!

لطف الله سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط با اشاره به فعالیت صنایع کوچک گفت: شرکت‌های

بانک ها تحرک لازم را ندارند و بعضا با بهانه نداشتن منابع کافی، از حمایت کوتاهی می‌کنند؛ درحالی که اگر منابع به اندازه کافی وجود داشته باشد که به مدیریت نیاز نیست. مدیریت، برای زمانی است که منابع کم داریم

بزرگ دنیا بر اساس صنایع کوچک اداره می‌شوند در واقع جمع زیادی از صنایع کوچک برای شرکت‌های بزرگ کار می‌کنند؛ درحالی که ما در ایران شرکت‌ها را دولتی می‌کنیم؛ لذا شرکت‌های کوچک سرعت تغییر کالا و انعطاف پذیری بالایی دارند و اگر زمانی خسارت ببینند خسارت سنگین نخواهد بود.
وی ادامه داد: منابع لازم برای عملکرد صنایع باید توسط بانک مرکزی فراهم شود، زیرا اگر می‌خواهیم در کشور شغلی ایجاد کنیم و یا محصولاتمان رقابت پذیر و با کیفیت باشد، لازمه آن حمایت از صنایع کوچک است. اما در کشور ما آنچه که مانع پیشرفت بسیاری از این صنایع شده، برخورد نامناسب بانک‌ها است؛ بانک ها در این زمینه تحرک لازم را ندارند و نمی‌توانند یا نمی‌خواهند حمایتی انجام دهند و بعضا با بهانه نداشتن منابع کافی، از حمایت کوتاهی می‌کنند؛ درحالی که اگر منابع به اندازه کافی وجود داشته باشد که به مدیریت نیاز نیست. مدیریت، برای زمانی است که منابع کم داریم بنابراین عملکرد مدیران است که از آن‌ها افراد موفقی می‌سازد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: کیفیت محصولات صنایع کوچک طی بازدید‌هایی که داشتم بالا بوده و اکثر آن‌ها را افراد موفقی دیدم، زیرا افراد باهوش و دانش بنیان و تحصیل کرده‌ای هستند و بخشی که ناموفق بوده بیشتر در حوزه حمایتی است.
سیاهکلی با اشاره به اخذ مالیات از صنایع کوچک گفت: ما

شرکت‌های بزرگ دنیا بر اساس صنایع کوچک اداره می‌شوند در واقع جمع زیادی از صنایع کوچک برای شرکت‌های بزرگ کار می‌کنند؛ درحالی که ما در ایران شرکت‌ها را دولتی می‌کنیم

طی تصویب بودجه، دریافت مالیات از صنایع را کاهش دادیم؛ در صنایع کوچک، خسارت‌ها بسیار کمتر از شرکت‌های بزرگ است و با کمی حمایت زودتر می‌توانند خودشان را بازسازی کنند بنابراین چه در زمینه پدافند و چه حوزه رقابت، کیفیت و قیمت، شرکت‌های کوچک می‌توانند نقش خوبی ایفا کنند.

برچسب ها: لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس صنایع پایین دستی منابع بانکی شفافیت مالیاتی
ارسال نظر
آخرین اخبار