۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
تعداد بازدید: ۳۱۳۸۸۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه کارگران عنصر اصلی تولید و استقلال کشور هستند، گفت: در وضعیت اقتصادی فعلی که جامعه کارگری را تهدید می کند، باید به فکر این طبقه باشیم تا بتوانند زندگی حداقلی خود را تامین کنند.
کد خبر: ۱۶۹۰۶

کارگران پایه‌های اصلی تولید در هر کشور به شمار می‌آیند که حمایت از جامعه کارگری بی شک می‌تواند در روند کار و در نهایت توسعه اقتصادی کشور موثر باشد؛ بنابراین یکی از مولفه‌های اصلی مشوق کارگران، حقوقی است که انتظار می‌رود مطابق با شرایط جامعه و در راستای عدالت پرداخت شود.اقدامات خوب تامین اجتماعی برای بیمه کارگران /اقدام دولت در خصوص حقوق بازنشستگان اشتباه بود!
لطف الله سیاهکلی در گفتگو و با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط با بیان اینکه کارگران مهمترین عنصر تولید هستند، اظهار داشت: اگر بخواهیم تولید را معیار استقلال کشور تعریف کنیم، مهمترین عنصر آن کارگران هستند که اقدامی برای اصلاح حقوق آن‌ها صورت گرفته است، اما کافی نیست.
وی ادامه داد: هر چند اقدام دولت در تغییر مصوبه شورای عالی کار و تامین اجتماعی در خصوص حقوق بازنشستگان اشتباه بود، اما در رابطه با حقوق کارگران اقدامات خوبی صورت گرفت؛ چراکه تاکید نمایندگان مجلس بر این است که در وضعیت اقتصادی که جامعه کارگری را تهدید می‌کند، باید به فکر این طبقه باشیم تا بتوانند زندگی حداقلی خود را تامین کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: تغییر حقوق برای جامعه کارگری خوب بود، اما نباید فراموش کرد که توجه به معیشت کارگران در کیفیت تولید و استقلال کشور تاثیر گذار است.؛ بنابراین باید اقدامات مضاعفی در حمایت از این قشر صورت بگیرد.
سیاهکلی در خصوص بیمه کارگران هم عنوان کرد که سازمان تامین اجتماعی بیمه کارگران را در دستور کار قرار داده است و اقدامات خوبی را در این خصوص شاهد خواهیم بود.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه این گفتگو با اشاره استیضاح وزیر صمت و تاثیر اقدامات این وزارتخانه بر معیشت مردم، گفت: فردا (دوشنبه) در کمیسیون صنایع و معادن مجلس میزبان وزیر صمت خواهیم بود و بعد از شنیدن صحبت‌های ایشان، نظر نهایی در خصوص استیضاح اعلام خواهد.
وی با بیان اینکه مشکلی در روند استیضاح وجود ندارد، گفت: بعید است نمایندگان از توضیحات وزیر قانع شوند، چون عدد استیضاح کنندگان قابل توجه است.
سیاهکلی در پاسخ به این که تغییر وزرا چه تاثیری در اوضاع کشور ایجاد خواهد کرد، گفت: یکی از وظایف نمایندگان نظارت بر رفتار مدیران دولتی است تا در شرح وظایف خود کم کاری نکنند.
وی افزود: وزیر صمت برنامه‌هایی به مجلس ارائه داد که در ابتدا بسیاری از آن‌ها را رد کردیم و بعد از گذشت زمان؛ مشخص شد که آن برنامه‌ها قابلیت اجرایی نداشت؛ باز هم وعده‌هایی دادند که نتوانستند به آن عمل کنند.

سیاهکلی خاطرنشان کرد: وقتی شخصی در حد وزیر برنامه می‌دهد، باید بداند که حرفش در معیشت، زندگی و تصمیم مردم تاثیر دارد؛ بنابراین باید پاسخگوی سیاست‌های خود باشد.

برچسب ها: حقوق کارگران روز جهانی کارگران لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس استیضاح وزیر صمت
ارسال نظر
آخرین اخبار