۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
تعداد بازدید: ۱۱۳۳۸۰
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت : هم استیضاح و هم تغییر توسط دولت کمتر از یکسال با هیچ عقلی سازگار نیست، به دلیل اینکه به صورت عرفی یک وزیر کمتر از یکسال نمی‌تواند کار‌هایی که می‌خواسته را انجام دهد یا بستر‌های مناسب برای کار خود را فراهم کند.
کد خبر: ۱۲۵۴۰

استیضاح و تغییر با هیچ عقلی سازگار نیست/نیاز به یک فرصت کافی و عقلایی است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، حسین میرزایی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اینکه «برخی نمایندگان مباحثی را پیرامون استیضاح تعدادی از وزرا مطرح می‌کنند و گروهی دیگر نیز احتمال می‌دهند که ترمیمی از سوی رئیس‌جمهور در کابینه صورت گیرد»، گفت: هر دو اقدام یعنی هم استیضاح و هم تغییر توسط دولت کمتر از یکسال با هیچ عقلی سازگار نیست، به دلیل اینکه به صورت عرفی یک وزیر کمتر از یکسال نمی‌تواند کار‌هایی که می‌خواسته را انجام دهد یا بستر‌های مناسب برای کار خود را فراهم کند. وی افزود: چطور شما کمتر از یکسال عملکرد یک وزیر را مورد سنجش قرار دادید و به این نتیجه رسیدید که باید تغییر بدهند یا استیضاح شوند. اگر قصد سوال یا استیضاح وجود دارد لازم است که یک فرصت کافی و عقلایی برای کار او در نظر بگیرید، اگر این فرصت کافی را در اختیار داشت و کار موثر انجام نداد، بله هم استیضاح هم جابه‌جایی ممکن است انجام شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به انگیزه‌های مختلف از مطرح کردن مساله تغییرات کابینه اشاره کرد و ابراز داشت: ببینید چند انگیزه برای این مسائل وجود دارد، ما هم انتقاداتی داریم در عین حال جای قدردانی و تشکر از بعضی از رفتار‌ها وجود دارد، شاعر می‌گوید: «عیب می‌جمله چو گفتی هنرش نیز بگو». در عین حال انگیزه‌ها متفاوت است، بعضی از موثران مجلس ۲-۳ تا از وزرا را از ابتدا نمی‌خواستند و امروز نه به خاطر عملکرد سوء این‌ها بلکه، چون از ابتدا نظرشان تامین نشده و مجلس رأی دیگری خلاف نظر این‌ها داده، روزانه یک مشکلاتی را برای وزرا درست می‌کنند، یک گوشه از واقعیت این است./ ایلنا.

برچسب ها: تحول دولت دولت مردمی استیضاح تغییر مجلس و دولت مجلس شورای اسلامی
ارسال نظر
آخرین اخبار