۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
تعداد بازدید: ۱۲۸۰۹۴
خطوط از ماجرای‌ ایمیل‌های فاش شده و تهدید آمیز ایلان ماسک گزارش می‌دهد؛
بسیاری از مردم جهان و حتی ما ایرانی‌ها در دوران کووید ۱۹، با پدیده دورکاری آشنا شدیم. پدیده‌ای که ظاهراً تأثیر منفی بر برخی از افراد شاغل گذاشته تا جایی که ایلان ماسک را هم مجبور به تهدید کارکناش کرد.
کد خبر: ۱۵۴۳۰

اخلاق کاری اولین مولتی میلیاردر جهان لو رفت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ برای خیلی از مردم، شخصیت و ویژگی‌های اولین مولتی میلیاردر دنیا کنجکاو برانگیز است. بنابراین با لو رفتن‌ایمیل‌های ایلان ماسک خطاب به همکارانش خیلی از کاربران شبکه اجتماعی نسبت به رفتار او واکنش نشان دادند‌. هر چند که او امروز اعلام کرد که حتی رفتار کارکنانش در شبکه‌های اجتماعی را نیز رصد می‌کند. با این حال هرچند هشدار و تهدید کارکنانش به مذاق برخی‌ها خوش نیامد اما از طرفی دیگر نمی‌توان این موضوع را که او یکی از بزرگترین کارآفرینان موفق جهان است، انکار کرد.


ایمیل تهدید آمیز

آنچه از شواهد ماجرا پیداست ظاهراً دوران دورکاری، کارکنان شرکت تسلا را هم تحت تأثیرات منفی قرار داد. همین هم شد که ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا از کارکنان تسلا خواست که حداقل ۴۰ ساعت در هفته برای کار حضوری به دفتر بازگردند، در غیر این صورت اخراج خواهند شد.

هرکسی که می‌خواهد کار از راه دور انجام دهد باید حداقل (و منظورم حداقل) ۴۰ ساعت در هفته حضور داشته باشد یا تسلا را ترک کند. این کمترین توقعی است که ما از کارگران کارخانه داریم. » دفاتر کارمندان باید یک دفتر اصلی تسلا باشد، نه یک شعبه دورأفتاده و غیر مرتبط با وظایف شغلی.

کمترین توقع ایلان ماسک از کارکنانش

اخبار مربوط به این سیاست، از محتوای پیام‌ایمیل‌های ایلان ماسک بود که در روز سه شنبه فاش شد. او در این‌ایمیل خطاب به کارکنانش نوشته بود: «هرکسی که می‌خواهد کار از راه دور انجام دهد باید حداقل (و منظورم حداقل) ۴۰ ساعت در هفته حضور داشته باشد یا تسلا را ترک کند. این کمترین توقعی است که ما از کارگران کارخانه داریم. »
این میلیاردر افزود که دفاتر کارمندان باید یک دفتر اصلی تسلا باشد، نه یک شعبه دورأفتاده و غیر مرتبط با وظایف شغلی.
ماسک در ادامه می گوید که مستقیماً هرگونه درخواست معافیت از سیاست بازگشت به کار شرکت را بررسی و تأیید می‌کند، اما به کارکنان خود تأکید کرد: «اگر حضور ندارید، فرض می‌کنیم که استعفا داده‌اید.»

آمریکایی ها از زیر کار در می روند

ماسک افزود: «تسلا هیجان‌انگیزترین و معنی‌دارترین محصولات هر شرکتی را روی زمین ایجاد کرده و خواهد ساخت و این هدف با تماس تلفنی و از راه دور اتفاق نخواهد افتاد. »
با این‌حال این میلیاردر در گذشته نیز مخالف کار از راه دور بود و از آمریکایی‌ها و اخلاق کاری آن‌ها انتقاد کرد.
ماسک در طی مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز به نوعی مدعی می شود که آمریکایی‌ها از زیر کار فرار می کند و گفت:« آمریکایی ها اغلب سعی می‌کنند از رفتن به سر کار خودداری کنند.»  و این کار را با کارگران کارخانه‌های چینی مقایسه می‌کند که سخت کار می‌کنند و حتی کارخانه را ترک نمی‌کنند.

برچسب ها: ایلان ماسک شرکت تسلا موتورز آمریکا تسلا شرکت تسلا تسلا تسلا Y توئیتر کارفرمایان کارگر و کارفرما حقوق کارگران حقوق کارگران آخرین آمار کرونا کووید ۱۹ دورکاری ماسک
ارسال نظر
آخرین اخبار