۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
تعداد بازدید: ۴۲۰۵۶۲
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه در تمامی دوره ها با مشکل بی توجهی به ظرفیت ها رو به رو بوده ایم، گفت: اکنون نیز در حالی در آستانه ورود به جام جهانی قطر هستیم که هیچ برنامه ای برای بهره گیری از این ظرفیت نداریم و به نظر می رسد که این فرصت نیز از دست رفته است.
کد خبر: ۱۴۱۴۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، رحیم زارع بر نگاه بلند مدت به برنامه ریزی تاکید کرد و گفت: هیچ بخشی از مدیریت کشور بدون برنامه ریزی امکان پذیر نیست که البته باید این برنامه ریزی ها به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشد که هر کدام جایگاه و ارزش خودش را دارد.
وی با تاکید بر اینکه دولت ها دوره چهار ساله دارند، گفت: دولت ها باید برای چهارساله مدیریت خود برنامه داشته باشند که می تواند در قالب کوتاه مدت و میان مدت باشد، اما نگاه مدیران باید بلند مدت باشد و حتی برای دولت های بعدی برنامه داشته باشند.
نماینده آباده با ابراز تاسف از اینکه دولتها به فکر چهار سال دوره ریاست جمهوری خودشان هستند و سعی می کنند همه چیز را در دوره خودشان خلاصه کنند، گفت: نگاه مقطعی باعث شده تا نادیده گرفتن بازی های جام جهانی را شاهد باشیم به نوعی که امروزه در عمل هیچ برنامه ای برای بهره گیری از این ظرفیت وجود ندارد.
وی بر استفاده از ظرفیت های کشور در همه بخش ها تاکید کرد و گفت: بی شک جزایر ایران در پهنه خلیج فارس گسترده شده ، اما این ظرفیت ها را نادیده گرفته ایم و همین امر باعث شده تا از آنها استفاده نکنیم.
زارع استفاده از مناطق و مناظر دیدنی ایران در خلیج فارس را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: جزیره کیش یکی از دیدنی ترین مناطق گردشگری ایران است و در صورت تبلیغات درست و اطلاع رسانی مناسب می تواند باعث جذب گردشگران داخلی وخارجی شود.
وی بازی های جام جهانی 2022 قطر را بهترین فرصت برای معرفی جاذبه های کیش و قشم دانست و گفت: در صورت بهره گیری از ظرفیت بازی های جام جهانی قطر، می توانیم به توسعه اقتصادی برسیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقبال یک ماهه دوره بازی های جام جهانی گفت: قطر کشور کوچکی است و به اندازه ای امکانات ندارد که بتواند از ورزشکاران و تماشاچیان در یک بازه زمانی کوتاه پذیرایی کند و از آنجا که تیم های ورزشی و تماشاچیان به این نکته اشراف دارند، باید از ظرفیت کشورهای دیگر استفاده کنند.
وی با اعلام اینکه در صورت برنامه ریزی مناسب می توانستیم حدود 20 هزار گردشگر ورزشی را در مقطع جام جهانی 2022 قطر پذیرا باشیم و از درآمد حضور آنان بهره مند شویم، گفت: با توجه به مذاکراتی که در این زمینه داشته و اطلاعاتی که به دست آورده ایم، متاسفانه تاکنون اقدام مناسبی صورت نگرفته و به نظر نمی رسد بتوانیم از این فرصت بزرگ که هر چهار سال یک بار نقطه ای از جهان را درگیر می کند، بهره بگیریم.

جام جهانی قطر، فرصت از دست رفته برای مناطق آزاد؟ / کیش و قشم مرکز گردشگری ویژه گردشگران خارجی
زارع با یادآوری اینکه بحث های بسیاری صورت گرفته و نشست های تخصصی بسیاری برگزار شده گفت: متاسفانه بیش از آنکه کار اجرایی کنیم، به دنبال برگزاری همایش و کارهای نمایشی هستیم که در مورد استفاده از جام جهانی نیز همین طور بوده و معلوم نیست بتوانیم از این نشست ها بهره ببریم.
وی از جلسات بی فایده ای که برگزار می شود انتقاد کرد و گفت: پیشنهاد می دهیم، جلسه برگزار می کنیم، همایش می گذاریم، اما خروجی ندارد و شاید بتوان اعتراف کرد که جلسات و همایش ها فقط هزینه بر است و نتیجه ای ندارد.
زارع با اعلام اینکه مناطق آزاد می توانند به ویژه قشم و کیش می توانند مرکز گردشگری به ویژه گردشگران خارجی باشند، گفت: در مقایسه با کشورهای حاشیه خلیج فارس که هرگز جاذبه جزایر ایرانی را ندارند، اقدامی انجام نداده ایم و متاسفانه به نظر می رسد فرصت جام جهانی قطر نیز از دست رفته است.
نماینده آباده با تاکید بر اینکه هنوز فرصت داریم، گفت: تا آبان ماه و زمان جام جهانی 6 ماه فرصت داریم و شاید بتوانیم کاری انجام بدهیم و اکنون دولت سیزدهم و مناطق آزاد با مدیریت جدید در معرض آزمونی قرار دارد که آیا می تواند این ظرفیت بالقوه را تبدیل به بالفعل کند.

جام جهانی قطر، فرصت از دست رفته برای مناطق آزاد؟ / کیش و قشم مرکز گردشگری ویژه گردشگران خارجیجام جهانی قطر، فرصت از دست رفته برای مناطق آزاد؟ / کیش و قشم مرکز گردشگری ویژه گردشگران خارجیجام جهانی قطر، فرصت از دست رفته برای مناطق آزاد؟ / کیش و قشم مرکز گردشگری ویژه گردشگران خارجیجام جهانی قطر، فرصت از دست رفته برای مناطق آزاد؟ / کیش و قشم مرکز گردشگری ویژه گردشگران خارجی

جام جهانی قطر، فرصت از دست رفته برای مناطق آزاد؟ / کیش و قشم مرکز گردشگری ویژه گردشگران خارجی

برچسب ها: جام جهانی قطر جام جهانی 2022 قطر مناطق آزاد هتل‌های کیش جامعه هتلداران کیش قشم هواپیمایی قشم آزمون صنعت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گردشگران خارجی رحیم زارع
ارسال نظر
آخرین اخبار