۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
تعداد بازدید: ۱۸۸۵۹۵
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: ایرلاین برای جابه‌جایی ۵۰۰ هزار مسافری که پیش بینی شده از تمامی ظرفیت‌های خود استفاده خواهند کرد.
کد خبر: ۱۲۱۶۶
نویسنده : محبوبه رودسری

مقصود اسعدی‌سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با بیان اینکه اقدامات لازم برای انجام پرواز‌های جام جهانی به قطر و همچنین هماهنگی‌های لازم با کشور قطر صورت گرفته است گفت: به صورت هفتگی ۷۲ پرواز به کشور قطر و از طریق ایرلاین‌های داخلی و خارجی صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه قیمت بلیت قطر در زمان جام جهانی متناسب با نرخ ارز خواهد بود افزود: بلیت پرواز قطر نرخ ثابتی ندارد و متناسب با نرخ ارز در بازه زمانی آبان ماه تعیین می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی توضیح داد: ۷۲ پرواز به کشور قطر از طریق ایرلاین داخلی و خارجی انجام می‌شود و ما در زمان برگزاری جام جهانی از تمامی ظرفیت‌های بخش هوایی استفاده خواهد شد.

اسعدی سامانی بیان کرد:  طبق موافقت نامه دو جانبه بین ایران و قطر هم اکنون ۳۶ پرواز توسط ایرلاین داخلی  و ۳۶ پرواز هم توسط  شرکت‌های هواپیمایی قطری بین مسیر هوایی تهران و قطر  پرواز می‌کنند، اما به دلیل آنکه ظرفیت مسافر برای پرواز قطر کم است  شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به تعداد محدود این پرواز‌ها را انجام می‌دهند.

او افزود: شرکت‌های هواپیمایی قطر به دلیل آنکه پرواز کانکشنی  انجام می‌دهند  و مسافران ایرانی را به سمت اروپا و کاندا  جابه جا می‌کند  ۳۶ پرواز  خود را  صورت کامل انجام می‌دهد.

دبیر انجمن شرکت‌های با بیان اینکه هواپیمایی  برای ایام جام جهانی شرکت‌های هواپیمایی آمادگی دارند از حداکثر ظرفیت خود  برای جابه جایی گردشگران  از  قطر به ایران پرواز کنند افزود: در این زمینه هم تسهیلات لازم در خصوص ویزا و  برداشته شدن محدودیت‌های پروازی  صورت می‌گیرد و با توجه به آنکه جام جهانی در پیک سفر‌های داخلی نیست بنابراین از ظرفیت ناوگان پرواز‌های داخلی استفاده خواهد شد.

او اظهار کرد: نرخ بلیت در پرواز‌های ایرلاین‌های داخلی به قطر حدود ۷ میلیون تومان است که در بازه زمانی برگزاری مسابقات جام جهانی و همچنین با توجه به نرخ دلار و یک سر خالی بودن پرواز‌ها متفاوت‌تر خواهد بود.

برچسب ها: بلیط هواپیما سازمان هواپیمایی کشوری سازمان هواپیمایی جام جهانی قطر مقدماتی جام جهانی قطر
ارسال نظر
آخرین اخبار