۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
تعداد بازدید: ۱۴۹۴۵۴
نزدیکی بنادر جنوبی ایران به کشورقطر برای برگزاری جام خود می‌تواند یکی از فرصت‌های مهم در حوزه حمل ونقل برای تقویت ناوگان به شمار آید.
کد خبر: ۱۲۱۶۸
نویسنده : محبوبه رودسری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با نزدیک شدن به مسابقات جام جهانی قطر برنامه ریزی برای جابه جایی مسافران و یا گردشگرانی که قصد سفر از ایران به این کشور را دارند توسط وزارت راه وشهرسازی و همچنین توسط وزارت گردشگری و وزارت ورزش جوانان صورت گرفته است.

مهم‌ترین برنامه‌ای که در این بخش توسط وزارت راه وشهرسازی انجام شده آماده سازی زیر ساخت‌های لازم در بنادر کشور از جمله بندر بوشهر و بندر هرمزگان و بندر کیش است.

تقویت ناوگان حمل ونقل هوایی برای جام جهانی

از سوی دیگر هم اقدامات لازم توسط در حوزه حمل ونقل هوایی در دست انجام است و به گفته وزیر راه وشهرسازی ایران آمادگی کامل برای جابه جایی بیش از ۵۰۰ هزار نفر مسافری که قصد سفر به قطر برای بازدید مسابقات را دارند را دارد.

هم اکنون ۳۶ پرواز به قطر و بالعکس در کشور انجام می‌شود و اعلام شده مجوز‌های پرواز برای سفر به کشور قطر در آبان ماه افزایش می‌یابد.

راه اندازی خطوط جدید دریایی برای جام جهانی

در حوزه دریایی هم امروز اعلام شد خط مسافری ایران و قطر برای مسابقات جام جهانی تا شهریور ماه راه اندازی می‌شود و فعالیت کشتی‌های کروز در خطوط دریایی جنوب، تا عید فطر امسال، راه‌اندازی می‌شود.

به گفته علی اکبر صفایی مدیر عامل سازمان بنادر راه‌اندازی مجدد خط مسافری خرمشهر- کویت، در دستور کار قرار گرفته و برنامه‌ریزی شده تا ترمینال مسافری استاندارد و مجهزی در بوشهر راه‌اندازی شود.

حال با توجه به آنکه در حوزه گردشگری و حمل ونقل همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی برای بنادر جنوبی کشور فراهم شده بنابراین باید ایران با تأمین زیرساخت‌های لازم بتواند از این فرصت در جهت تقویت ناوگان حمل ونقل و همچنین تأمین زیرساخت‌های لازم فراهم کند.

برچسب ها: جام جهانی قطر مقدماتی جام جهانی قطر ایران و قطر حمل و نقل دریایی حمل و نقل حمل و نقل جاده ای بلیط هواپیما
ارسال نظر
آخرین اخبار