۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
تعداد بازدید: ۲۸۵۳۲۴
نماینده بندرلنگه در مجلس یازدهم با اشاره به اهمیت برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر گفت: به هر حال برگزاری جام جهانی در قطر یک فرصت بسیار خوبی برای رونق اقتصادی، گردشگری و شناساندن ظرفیت‌های ایران به جهان است که این فرصت را باید بسیار غنیمت شمرد.
کد خبر: ۱۴۶۴۳

قشم و کیش در حسرت بهره گیری از جام جهانی قطر/فرصت ها را غنیمت بشماریم

مناطق آزاد کشور متاسفانه با اجرای سلیقه‌ای قوانین گریبانگیر است!/هرآنچه گردشگر خارجی در قشم و کیش می‌بیند حیثیت ایران و ایرانی است!

احمد جباری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط با تاکید بر اینکه از همان زمانی که بحث برگزاری جام جهانی قطر مطرح شد، باید نسبت به ایجاد زیرساخت‌ها اقدام می‌کردیم، گفت: اگرچه اکنون فرصت از دست رفته و برای آنکه بتوانیم از این ظرفیت بخوبی استفاده کنیم، عقب هستیم، اما تاکنون جلساتی در جزیره کیش و قشم با حضور مقامات عالی از جمله دبیرشورای عالی مناطق آزاد، وزارت کشور و مسئولان ورزش برگزار شد که این افراد به هرمزگان آمدند و جلسه در حضو استاندار و مسولان هرمزگان برگزار شد.
وی با اعلام اینکه جلساتی با حضور مدیران مرتبط با جام جهانی قطر در استان برگزار شد، گفت: اگرچه در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها با مشکل رو به رو هستیم، اما معتقدم در این مدت محدود هنوز هم می‌توان زیرساخت‌هایی را برای بهره گیری از این حرکت بزرگ ایجاد کرد و مورد بهره برداری قرارداد.
عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم با اشاره به اینکه قشم و کیش دو جزیره بزرگ مرتبط با جام جهانی هستند، گفت: مشکلات بسیاری در این دو جزیره وجود دارد که در این زمان محدود می شود ساماندهی کرد.
وی با اعلام اینکه به هر حال اقداماتی در حال انجام گیری است، گفت: یکی از مشکلات مناطق آزاد، بحث واردات خودرو برای مقابله با خودرو‌های فرسوده‌ای است که در جزیره رفت و آمد می‌کند، به هرحال آن‌ها فرسوده هستند و باید بروز شوند.
جباری با اشاره به اینکه مدتی است بحث ممنوعیت واردات خودرو هم به کشور هم به مناطق آزاد را داریم، گفت: آن چیزی که متاسفانه گریبانگیر مناطق آزاد شده، قوانینی است که برای مناطق آزاد به صورت سلیقه‌ای اجرا می شود.
وی با تاکید بر اینکه در کشور الان هیچ مشکلی نداریم و باید برای مناطق آزاد قانون وضع کنیم، گفت: متاسفانه دستگاه‌ها تصمیمات خلق الساعه‌ای می‌گیرند که زیان آن‌ها متوجه مناطق آزاد نیز می‌شود که نمونه آن ممنوعیت واردات خودرو است.
نماینده بندرلنگه در مجلس شورای اسلامی از فرسودگی شدید ناوگان حمل و نقل در کیش و قشم خبرداد و گفت: فرسودگی خودرو در داخل کشور یک بحث است و فرسودگی در مناطق آزاد به ویژه کیش و قشم یک موضوع دیگر است.
وی با اشاره به اینکه گردشگرانی که قصد دارند برای بازی‌های جام جهانی به قطر بیایند، حاضر نخواهند بود از خودرو‌های فرسوده استفاده کنند، گفت: کسانی که هزینه‌های کلانی را متحمل می‌شوند تا برای دیدار بازی‌های جام جهانی به قطر بیایند، برای این کار هزینه می‌کنند و اگر قرار باشد به واسطه نبود امکانات در قطر، کشور‌های دیگر را برگزینند، حتماً نیاز به امکانات خوب دارند.
جباری با تاکید بر اینکه هرآنچه گردشگر خارجی در قشم و کیش می‌بیند، حیثیت ایران و ایرانی است گفت: نه تنها در بحث خودرو، بلکه در مورد هتل‌ها نیز مشکل داریم، گفت: مدتی است در حوزه ساخت و ساز هتل، سرمایه گذاری لازم صورت نمی‌گیرد و متاسفانه خللی ایجاد شده بود که اکنون زیان آن را متوجه می‌شویم.
وی بر بهبود کیفیت و خدمات رسانی و ارتقای ظرفیت هتل‌ها تاکید کرد و گفت: هتل‌ها باید در حدی باشد که وقتی مهمانان خارجی از کشور‌های مختلف به ایران می‌آیند به ویژه تماشاچیان جام جهانی که قرار است برای یک بار اتفاق بیفتد، قشم و کیش را نه تنها برای این بار انتخاب کنند، بلکه در آینده نیز قصد سفر به ایران داشته باشند.
عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه جام جهانی فرصت بسیار مناسبی بود تا اقداماتی انجام بگیرد، گفت: اگرچه تحرکاتی را شاهد هستیم، ولی کافی نیست.
وی با ابراز امیدواری به این که اقدامات با شتاب بیشتری انجام شود، گفت: در هر صورت نمی‌توان منکر از دست رفتن فرصت‌ها شد در حالی که می شد بیشتر و بهتر از این از فرصت جام جهانی بهره گرفت.

برچسب ها: جام جهانی قطر جام جهانی جزیره کیش قشم مناطق آزاد احمد جباری نماینده مجلس
ارسال نظر
آخرین اخبار