۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
تعداد بازدید: ۲۴۰۶۵۸
بخش حمل‌ونقل هوایی امسال در جابه جایی مسافران توانست نمره قابل قبولی به دست بیاورد.
کد خبر: ۱۱۹۲۱
نویسنده : محبوبه رودسری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، امروز آخرین روز از طرح سفر‌های نوروزی در سال ۱۴۰۱ است که به گفته بسیاری از کارشناسان و مسئولان در بخش حمل ونقلی امسال شاهد افزایش چشم گیر جابه جایی مسافران در بخش‌های مختلف بوده ایم و رشد حدود ۲۰ تا ۳۰ درصدی را در این بخش شاهد بوده ایم.

یکی از بخش‌های که در این زمینه رکود دار جابه جایی مسافران بوده بخش حمل ونقل هوایی بوده‌ای است به طوری که طبق آخرین آمار اعلام شده بیش از ۵ هزار پرواز در فرودگاه مهرآباد انجام گرفت ودر بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در فرودگاه بین المللی مهرآباد حدود ۵ هزار و ۴۴۸ پرواز، حدود ۶۴۸ هزار و ۳۱۲ مسافر جابه جا شده اند.

همچنین سیدی سرپرست شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی ایران اعلام کرده است که در نوروز امسال مجموع جابه جایی‌ها در مقایسه با سال گذشته رشد ۴۴ درصدی را داشته و در بازه زمانی طرح نوروزی ۳۹۹ هزار و ۴۱۵ سورتی پرواز با میانگین ماهانه ۳۳ هزار و ۲۸۵ سورتی پرواز انجام شد که در بخش پرواز‌های بین‌المللی حدود ۱۹۲ درصد رشد داشته است.

فرودگاه‌های مهرآباد، و مشهد پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های کشور بوده و پس از آن شیراز، اهواز، اصفهان، بندرعباس در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

امروز هم در جدیدترین اظهار نظر معاون حمل‌ونقل وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد که تعداد مسافران سفر‌های داخلی و خارجی هوایی را ۲ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۱۶۶ نفر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در این میان از فرودگاه امام خمینی (ره) با بیشترین تعداد پرواز بین‌المللی، ۴۱۳ هزار و ۲۲ نفر مسافر جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گدشته ۲۵۴ درصد رشد داشته است.

براساس این گزارش با توجه به ارائه این آمار‌ها باید دولت اقدامات لازم را در جهت بهبود این وضعیت به کار گیرد تا شاهد بهبود صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور باشیم.

برچسب ها: بلیط هواپیما سازمان هواپیمایی کشوری سازمان هواپیمایی حمل و نقل خطوط هوایی
ارسال نظر
آخرین اخبار