۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
تعداد بازدید: ۱۳۹۷۱۷
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هشتمین گواهینامه بین ‏المللی IOSA را دریافت کرد.
کد خبر: ۱۱۲۸۳
نویسنده : محبوبه رودسری

 سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با بیان اینکه در این دوره از ممیزی IOSA، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از شرکت‏های مورد تایید یاتا مورد ارزیابی قرار گرفت، گفت: این شرکت بار دیگر توانست با موفقیت مراحل اجرایی ممیزی را پشت سر گذارد و موفق شود گواهینامه IOSA با تاریخ اعتبار جدید را کسب کند.

حسین جهانی ادامه داد: برنامه ممیزی آیوسا در سال ۲۰۰۳ توسط انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) و برای نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر ایمنی پرواز ایرلاین‌ها ایجاد شد.

سخنگوی ایران ایر با بیان اینکه این برنامه ممیزی، یک سیستم سنجش شناخته شده و پذیرفته شده بین‌المللی برای ارزیابی سیستم‌های کنترل و مدیریت عملیاتی ایرلاین‌ها است، افزود: در صورت تطابق فعالیت‌های ایرلاین‌ها، رعایت استاندارد‌های مربوطه و عدم وجود مغایرت در هشت حوزه عملیاتی سازمان و سیستم مدیریت ایمنی، عملیات پرواز، کنترل عملیاتی و دیسپچ پرواز، عملیات کابین، تعمیر و نگهداری و مهندسی هواپیما، عملیات زمینی، عملیات بار و حراست گواهینامه به آن‌ها اعطا می‌شود.

جهانی یادآور شد: این گواهینامه معتبر بین‌المللی به صورت دو سالانه صادر می‌گردد و اعتبار آن برای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تا تاریخ ۵ مارس سال ۲۰۲۴ میلادی (۱۵ اسفندماه سال ۱۴۰۲) تمدید شده است.

سخنگوی ایران ایر تاکید کرد: این دوره ممیزی از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ آبان در "هما" با مدیریت اداره کل ایمنی و تضمین کیفیت و همکاری نزدیک قسمت‌های پاسخگو و پشتیبانی موثر بسیاری از واحد‌ها اجرا گردید که بعد از ارزیابی‌های لازم گواهینامه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به مدت دو سال تمدید شد.

برچسب ها: ایران ایر سازمان هواپیمایی کشوری
ارسال نظر
آخرین اخبار