۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
تعداد بازدید: ۷۰۹۶۳
گزارش «خطوط» از بازگشت هموطنان ایرانی؛
دومین پرواز برای بازگرداندن ایرانیان مقیم اوکراین از کشور لهستان دقایقی قبل بر زمین نشست.
کد خبر: ۱۰۷۴۹
نویسنده : محبوبه رودسری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با هماهنگی وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی کشوری، دومین پرواز جهت بازگرداندن تعدادی از دانشجویان و هموطنان ایرانی مقیم اوکراین که در کشور لهستان بسر می‌برند از طریق شرکت هواپیمایی ماهان انجام شد.

هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی ماهان با شماره پرواز ۵۱۰۵ و ۲۴۰ مسافر شامل تعدادی از دانشجویان و ایرانیان مقیم اوکراین در ساعت ۱۸:۵۵ دقیقه به وقت محلی در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشست.

*دومین پرواز فوق العاده ایران برای بازگرداندن ایرانیان

این در حالی است که امروز اولین پرواز هم برای بازگرداندن ایرانیان مقیم اوکراین که در کشور رومانی هستند.

پس از هماهنگی‌های لازم سازمان هواپیمایی کشوری با سازمان هواپیمایی کشوری رومانی و اخذ مجوز‌های لازم، برای انجام پرواز فوق‌العاده برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت.
این پرواز فوق العاده امروز شنبه ۱۴ اسفند با شماره پرواز ۵۳۹۲ در ساعت ۲۳ و ۱۰ دقیقه از فرودگاه امام خمینی (ره) پرواز و در ساعت ۳ بامداد (به وقت محلی) در فرودگاه بخارست به زمین نشست این پرواز بعد از سوار کردن مسافران حاضر در فرودگاه بخارست با شماره پرواز ۵۳۹۳ این فرودگاه را در ساعت ۰۱ و ۲۰ دقیقه (به وقت محلی) ترک و در ساعت ۷:۵۰ دقیقه در فرودگاه امام (ره) به زمین نشست.
اولین گروه دانشجویان در روز دهم اسفند‌ماه با پرواز ایران ایر از فرودگاه ورشو به میهن انتقال یافتند.

در این پرواز حدود ۱۰۰ نفر از هموطنان حضور داشتند که توانسته اند به ایران بازگردند.

هم اکنون به گفته سفیر ایران در کشور اوکراین هیچ یک از هموطنان ایرانی در این کشور حضور ندارد و تمام تلاش سفارت آن است که ایرانیان بتوانند به کشور زودتر بازگردانده شوند.

برچسب ها: سازمان هواپیمایی کشوری قیمت بلیت هواپیما جنگ اوکراین اوکراین
ارسال نظر
آخرین اخبار