۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
تعداد بازدید: ۲۰۹۸۹۱
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت:برای جلوگیری از ایجاد مشکل در فرودگاه های کشور، نظارت ها به صورت مداوم و پی درپی در فرودگاه های کشور صورت می گرفت.
کد خبر: ۱۱۸۳۹
نویسنده : محبوبه رودسری

میراکبر رضوی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با بیان اینکه در سفر‌های نوروزی امسال رضایت مسافران در سفر‌های هوایی داشته ایم گفت: به صورت مداوم همراه با سازمان هواپیمایی کشور نظارت‌های را از فرودگاه‌های کشور داشته ایم و در این مدت اعلام رضایت مسافران از پرواز‌ها را داشته ایم.

او گفت: امسال دستورالعمل و قوانینی را برای سفر‌های هوایی ابلاغ کرده بودیم بنابراین با توجه به پروتکل‌های که در نظر گرفته شده بود مشکلی در حوزه هوایی چندان دیده نشد.

رضوی اظهار کرد: به تمامی شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌ها اعلام کرده بودیم که تمامی تاخیرات بالای ۳۰ دقیقه را اعلام کنند بنابراین در رصد‌های که داشته ایم علاوه بر کاهش تاخیرها، تمامی موارد به موقع به مسافران اعلام شد.

رضوی با بیان اینکه طبق بررسی‌های میدانی که صورت گرفت رضایت مسافران در پرواز‌های داخلی و خارجی در نوروز امسال وجود داشت و با توجه به دستورالعمل‌های که پیش از انجام سفر‌ها ارائه شده بود سعی شده بود میزان تاخیر‌ها در پرواز‌های امسال کمتر بوده باشد افزود:، اما در ۱۰ روزه سفر‌های نوروزی ۴۷۹ شکایت ارسال شد که به تمامی آن‌ها رسیدگی شد و پیش از این هم اعلام شد که تاخیر پرواز‌ها بیش از نیم ساعت حتما به اعلام شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور توضیح داد: تعداد اعزام و پذیرش مسافر در بازده زمانی ۱۰ روزه حدود ۱ میلیون و ۵۶۰ هزار نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است همچنین با انجام بیش از ۱۲ هزار پرواز نسبت به سال قبل ۷ درصد رشد داشته است.

او بیان کرد: ۱۰ شهر از مبدا مهرآباد، پرترددترین مقاصد مسافران هوایی کشور بوده به طوری که کیش، مشهد، شیراز، اهواز، قشم، بندرعباس، تبریز، چابهار، اصفهان و بوشهر ازجمله شهر‌های پرتردد مقاصد هوایی دراین ایام بوده اند

سخنگوی سازمان هواپیمایی یادآور شد: به زودی آخرین آمار پرواز‌های نوروزی امسال اعلام می‌شود، اما ۵ روز ابتدایی سال رشد ۶۰ درصدی را شاهد بودیم.

برچسب ها: سازمان هواپیمایی کشوری سازمان هواپیمایی بلیت هواپیما سفرهای نوروزی سفر حمل و نقل
ارسال نظر
آخرین اخبار