۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
تعداد بازدید: ۳۲۰۳۸
رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: دولت در پرداخت تسهیلات مسکن بیشتر شبیه دام عمل کرده چراکه این تسهیلات باعث ایجاد مشکلات بسیار برای متقاضیان شده است.
کد خبر: ۹۸۴۸
نویسنده : محبوبه رودسری

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط با بیان اینکه من به اجرای طرح نهضت ملی مسکن خوشبین هستم گفت: دولت با تزریق ۴میلیون واحد مسکونی به بازار مسکن می‌تواند این بازار را از رکود خارج و قیمت‌ها به تعادل برسد چراکه هم اکنون این بازار تشنه تولید است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری با تاکید بر اینکه بازار مسکن هم اکنون با نوسان قیمتی روبرو نیست و باتوجه به آنکه در انتهای نیمه دوم سال هستیم بازار خرید وفروش در آرامش قرار دارد افزود:نوسان قیمتی در این طبق آمار‌های کف بازار دیده نمی‌شود.

او اظهار کرد: البته دولت باید در اجرای این طرح برنامه ریزی و اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهد چراکه طبق آمار و اطلاعات به دست آمده از این میزان متقاضی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده تنها ۱۱۵ نفر آورده خود را واریز کرده بنابراین این میزان آمار نشان دهنده توجه نکردن به آورده‌های متقاضیان است.

خسروی همچنین درباره ارائه راهکار‌های مناسب برای کنترل بازار اجاره مسکن هم گفت: طرح اجاره داری حرفه‌ای درباره کنترل بازار مسکن هنوز به مرحله اجرایی و عملیاتی نرسیده و دولت در این خصوص تنها به ارائه طرح بسنده و راهکار اجرایی نداده است.

او تصریح کرد: هنوز دولت برای طرح اجاره داری اقدامی نکرده این در حالی است که بسیاری از کشور‌ها توانسته اند با اجرای این طرح توانسته اند بازار را به سمت آرامش هدایت کنند.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن خود به تنهایی می‌تواند بازار اجاره را به سمت کاهش و تثبیت قیمت هدایت کند افزود: دولت نباید به شایعاتی در این خصوص که پرداخت تسهیلات منجر به تورم و افزایش قیمت‌ها می‌شود توجه کند.

او یادآورشد: هم اکنون نحوه پرداخت تسهیلات در بازار مسکن در مقایسه با سایر کشور‌ها بسیار متفاوت است چراکه در ایران پرداخت تسهیلات به متقاضیان بیشتر شبیه دام است تا وام و میزان باز پرداخت این تسهیلات برای افراد بسیار بالا است.

وی ادامه داد: باید دولت در پرداخت تسهیلات به متقاضیان به ویژه بازار اجاره اقدامات لازم را انجام دهد. این بازار هم اکنون می‌تواند با پرداخت وام ودیعه به آرامش برسد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان اینکه دولت در سال قبل و همچینن امسال با تعیین سقف قیمتی باعث تشدید نرخ‌های اجاره شد افزود: دولت با تعیین سقف اجاره ۲۵ درصدی این بازار را بهم ریخت چراکه پیش از این بسیاری از مالکان نرخ‌های اجاره را پایین‌تر در نظر گرفته بودند، اما با اعلام این سقف قیمتی بازار بر هم ریخته شد.

برچسب ها: مسکن مهر گرانی مسکن مسکن معاملات مسکن قیمت مسکن مشاوران املاک مصطفی قلی خسروی
ارسال نظر
آخرین اخبار