۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
تعداد بازدید: ۵۳۷۴۹۴
یک مقام مسئول گفت: برخی از شایعات در فضای مجازی منتشر می‌شود مبنی بر اینکه به دلیل افزایش نرخ اجاره مستاجران به پشت بام نشینی روی آوردند که این من این موضوع را از اساس رد می‌کنم.
کد خبر: ۹۳۶۹
نویسنده : محبوبه رودسری

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با بیان اینکه به هبچ عنوان اجاره دادن پشت بام و یا پارکینگ واحد‌های مسکونی صحت ندارد گفت: متاسفانه برخی از شایعات در فضای مجازی منتشر می‌شود مبنی بر اینکه به دلیل افزایش نرخ اجاره مستاجران به پشت بام نشینی روی آوردند که این من این موضوع را از اساس رد می‌کنم.

خسروی تاکید کرد: مشاوران املاک به هیچ عنوان چنین فایل‌های اجاره‌ای را از مالکان قبول نمیکنند و از سوی دیگر هم به هیچ عنوان قرارداد‌های برای پشت بام ویا پارکینگ واحد‌های مسکونی منعقد نمی‌کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از مشاوران املاک به دنبال ارزان‌تر شدن نرخ‌های اجاره هستند چراکه با ارزان شدن این بازار تعداد معاملات افزایش و در نتیجه میزان درآمد آن‌ها بیشتر میشود.

خسروی یادآورشد: نرخ اجاره در حال حاضر افزایشی نیافته و با توجه به آنکه در نیمه دوم سال هستیم به طور قطع نرخ‌های اجاره در این فصل به ثبات رسیده و در برخی از مناطق هم کاهشی است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور بیان کرد: بازار خریدوفروش مسکن هم به آرامش رسیده و اجرای طرح نهضت ملی مسکن و افزایش تولید مسکن خود می‌تواند زمینه ساز ایجاد توازن در تولید و عرضه مسکن باشد.

او با اشاره به اینکه تنها راهکار برای کنترل بازار اجاره آن است که دولت میزان تولید در بخش مسکن را افزایش دهند گفت: حمایت از بخش خصوصی و همچنین جلوگیری از سوداگری بانک‌ها خود می‌تواند این بازار را به سمت آرامش هدایت کند.

خسروی بیان کرد: نباید این موضوع را فراموش کرد آمار‌های که بانک مرکزی در باره افزایش نرخ‌های اجاره میدهد با آمار‌های که ما از کف بازار ارائه می‌کنیم بسیار متفاوت‌تر و نرخ‌های اعلام شده بالاتر است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک توضیح داد: هم اکنون بازار مسکن در مقایسه با تابستان کاهش داشته و اگر نوسانی در این بازار ایجاد می‌شود به دلیل نوسانان ایجاد شده در بازار‌های موازی است که به طور قطع در این بازار هم تاثیر خواهد گذاشت.

او گفت: دولت باید برای کنترل بازار اجاره وهمچنین بازار مسکن به سمت تولید و عرضه مسکن هدایت شود و با تولید به طور قطع در سال آینده این بازار به سمت رونق و خروج از رکود می‌رود.

برچسب ها: گرانی مسکن مسکن احتکار مسکن معاملات مسکن مصطفی قلی خسروی مشاوران املاک
ارسال نظر
آخرین اخبار