۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
تعداد بازدید: ۴۳۰۹۴۲
رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی اجاره بها، گفت: این پیشنهادی است که در جلسات سران قوا مطرح شده که اگر مصوب شد به دستگاه‌ها اجرایی ابلاغ می‌شود و اگر بنگاه‌ها غیر از این انجام دادند تخلف است که مجازاتی برای آن تعیین می‌شود.
کد خبر: ۱۴۰۸۵

اجرای طرح ملی مسکن رضایت بخش نیست/وزیر راه باید اختیارات را به استانداران تفویض کند!

 

محمدرضا رضایی کوچی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط در خصوص وضعیت اجاره بهاء در کشور، گفت: هیچ ساختاری برای نظارت در حوزه اجاره بهاء وجود ندارد لذا برای ساماندهی این حوزه، ما اجاره سال قبل را پایه قرار داده و افزایش ۲۰ درصدی به بنگاه‌های معاملاتی ابلاغ می‌شود. این ۲۰ درصد می‌تواند به مستاجران کمک کند چراکه حتی برخی از صاحب خانه‌ها، تا ۸۰ الی ۹۰ درصد اجاره را بالا می‌برند و اگر ما بتوانیم اجاره بهاء را روی ۲۰ درصد نگه داریم، کار بسیار بزرگی انجام دادیم.
وی ادامه داد: این پیشنهادی است که در جلسات سران قوا مطرح شده که اگر مصوب شود به دستگاه‌ها اجرایی ابلاغ می‌شود و اگر بنگاه‌ها غیر از این انجام دادند تخلف است که مجازاتی برای آن تعیین می‌شود.

 رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به میزان ساخت مسکن در کشور، اظهارداشت: باید برای ساخت مسکن هم اقدام کنیم وقتی عرضه و تقاضا تناسب نداشته باشد، وضعیت قیمت هم همین خواهد شد؛ در قانون جهش تولید مسکن ۵ میلیون نفر ثبت نام کردند و ضعف از ما است که خانه نساختیم. وضعیت اجرای طرح ملی مسکن هم رضایت بخش نیست و در اجرای تولید مسکن خوب عمل نکردیم.
رضایی کوچی با تاکید بر اینکه وزیر راه باید اختیارات را به استانداران تفویض کند، ادامه داد: این کار باید صورت بگیرد تا کار با سرعت بهتری انجام شود در حالی که استانداران درگیر پروسه اداری می‌شوند و به عنوان نمونه برای تغییر کاربری باید به شورای عالی مسکن مراجعه کنند؛ بنابراین وزیر باید اختیارات شورای عالی شهرسازی را به استانداران بدهد و وزیر خودش، مطالبه گر باشد.
نماینده مردم جهرم در مجلس افزود: متاسفانه دستگاه‌های موازی زیاد هستند و در خود وزارت راه حدود ۸ معاونت درگیر هستند؛ بانک‌ها برای ارائه تسهیلات همکاری نمی‌کنند و شورای عالی مسکن که ریاست آن بر عهده رییس جمهور است هم باید زودتر تشکیل شود.

برچسب ها: محمدرضا رضایی کوچی جهش تولید مسکن رهن و اجاره مسکن رئیس کمیسیون عمران مجلس
ارسال نظر
آخرین اخبار