۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
تعداد بازدید: ۸۰۷۹۶
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به وقفه در مذاکرات ایران و عربستان، اظهار کرد: روابط ایران و عربستان رو به بهبود است و شاید به صورت مقطعی متوقف شده باشد، اما هر دو کشور برای اینکه بخواهند به سمت تنش زدایی بروند، نیاز دارند در یکسری تعاملات سیاسی خود تجدیدنظر کنند.
کد خبر: ۱۱۲۵۷

اتفاقاتی که در روابط ایران و عربستان اخلال ایجاد کرد؛روسیه و اوکراین، وقفه مذاکرات، اقدامات رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه و اعدام ۸۱ نفر با اکثریت شیعه!

یعقوب رضازاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خطوط» در خصوص وقفه در روند مذاکرات ایران و عربستان اظهار کرد: کشتار حجاج در حج ۱۳۶۶، حادثه منا و سفارت عربستان، از جمله حوادثی بود که باعث شد تیرگی روابط بین دو کشور بیشتر شود. ایران و عربستان طی دو سال گذشته به سمت بهبود روابط پیش رفتند، ولی اتفاقاتی که در هفته‌های گذشته بین روسیه و اوکراین رخ داد، همچنین وقفه در مذاکرات وین، اقدامات رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه و اعدام ۸۱ نفر که اکثریت آن‌ها شیعه بودند، اخلالی در روابط دو کشور ایجاد کرد.

سیاست استراتژیک ایران بهبود روابط با تمام کشور‌ها خصوصا عربستان است

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با اعدام ۸۱ نفر در عربستان، خاطرنشان کرد: کشتار شیعیان در پاکستان، عراق، عربستان و افغانستان تحت عنوان بمب‌گذاری و عوامل تروریستی، ناشی از دخالت آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است که بایستی کشور‌ها در این خصوص هوشیارتر عمل کنند.

ایران و عربستان قدرت‌های منطقه هستند/ بروز تنش طبیعی است

وی تصریح کرد: البته روابط ایران و عربستان رو به بهبود است و شاید به صورت مقطعی متوقف شده باشد، اما هر دو کشور برای اینکه بخواهند به سمت تنش زدایی بروند، نیاز دارند در یکسری تعاملات سیاسی خود در زمینه‌های بین المللی، امنیت منطقه و آمریکا و اسرائیل، تجدیدنظر کنند. ایران و عربستان جزو قدرت‌های منطقه هستند لذا بروز این تنش‌ها طبیعی است، ولی سیاست دیپلماسی و استراتژیک جمهوری اسلامی ایران بهبود روابط با تمام کشور‌ها خصوصا با عربستان است.

برچسب ها: ایران ایران و عربستان عربستان عربستان سعودی کاهش تنش تعاملات کشورهای همسایه کشورها تحریکات منطقه ای تحولات منطقه
ارسال نظر
آخرین اخبار