۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
تعداد بازدید: ۱۴۹۰۴۴
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد هر چه تنش و چالش میان ایران و عربستان زیاد شود، رد پای رژیم صهیونیستی در منطقه مشهودتر و قوی تر می شود.
کد خبر: ۹۰۳۰

ایران و عربستان دیدگاه‌های مشترک زیادی در حوزه امنیت و روابط دوجانبه دارند/ اصلی ترین سیاست رژیم صهیونیستی جلوگیری از همگرایی تهران و ریاض

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط جلیل رحیمی جهان آبادی  در خصوص اهمیت رفع تنش ها میان ایران و عربستان و نقش آفرینی سازمان همکاری اسلامی این خصوص، گفت: این مجموعه یکی از ظرفیت های ایجاد همکاری میان کشورهای مسلمان است و باید یادآور شد ایران، عربستان و مراکش از پایه گذاران آن محسوب می شوند.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این سازمان تاکنون نتوانسته در مسائلی اختلافی حاد مانند حمله عراق به ایران وکویت و دیگر چالش ها میان کشورهای مسلمان نقش سازنده ای ایفا کند اما همچنان می تواند برای رفع تنش ها و چالش ها کمک حال باشد، اظهار کرد: ایران و عربستان دو کشور بزرگ اسلامی هستند که دارای دیدگاه های مشترک زیادی در حوزه امنیت و غیره در جهان اسلام و روابط دوجانبه دارند.

وی با اشاره به اینکه عربستان در سرزمینی قرار دارد که به دلیل وجود حرمین شریفین اهمیت ویژه ای برای کشورهای اسلامی دارد، ادامه داد: در حوزه خلیج فارس ایران مرز دریایی با عربستان دارد و به نوعی همسایه محسوب می شود؛ در این میان باید اذعان کرد اگر چه روابط دو کشور دارای فراز و نشیب بوده، در نیمه دهه 70 نیز شاهد روابط نزدیک میان دو کشور بوده ایم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه اکنون شرایط برای تنش زدایی میان دو کشور فراهم است و گفتگوها جای امیدواری ایجاد کرده است، افزود: اخیرا نیز دیپلمات های کشورمان به مقر سازمان کنفرانس اسلامی در جده اعزام شدند و اخبار حاصله بر انجام اقدامات اساسی برای بازگشایی سفارتخانه ها و بهبود روابط تاکید دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید بپذیریم وجود برخی از اختلاف نظرها و منافع میان دولت ها طبیعی است لذا مسئولان دیپلماسی  و ارشد هر کشوری باید منافع مشترک را تقویت و از توجه به مسائل تنش زا پرهیز کنند؛ باید اذعان کرد هر چه تنش و چالش میان ایران و عربستان زیاد شود، رد پای رژیم صهیونیستی در منطقه مشهودتر و قوی تر می شود. یکی از اصلی ترین سیاست های رژیم صهیونیستی جلوگیری از همگرایی میان کشورهای اسلامی بویژه میان تهران و ریاض هستیم./خانه ملت.

برچسب ها: ایران عربستان ایران و عربستان
ارسال نظر
آخرین اخبار