۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
تعداد بازدید: ۲۱۲۱۷۱
پیگیری خطوط: داستان حاشیه‌های تمام‌نشدنی اصغر فرهادی
بعد از حسن فتحی، اصغر فرهادی هم با اتهام سرقت ادبی مواجه شد. این کارگردان که اخیرا به واسطه شکایت آزاده مسیح‌زاده هم کارش به دادگاه و محکومیت کشیده بود، از سوی یک موزیسین مورد اتهام قرار گرفته- که بدون ذکر نامش از موسیقی‌اش در فیلم «فروشنده»- که چهار سال پیش برای فرهادی دومین اسکار کارنامه‌اش را به ارمغان آورد- استفاده شده است.
کد خبر: ۱۱۴۸۲

جنجال جدید فرهادی- آغاز نشده- تمام شد!  ///////////////////////////////////// حسام جان جدیده!!!!!!!!
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ یک موزیسین خیابانی- که چهار سال پیش هم در گفتگو با خبرگزاری فارس به سرقت موسیقی‌اش در فیلم «فروشنده» اعتراض کرده بود- در اینستاگرام ادعای سابقش را تکرار کرده است. این موزیسین می‌گوید که سازنده موسیقی فیلم «فروشنده» است، اما در تیتراژ این فیلم نام ستار اورکی به عنوان آهنگساز نوشته شده است.
 
اتهام پشت اتهام
جنجال جدید فرهادی- آغاز نشده- تمام شد!  ///////////////////////////////////// حسام جان جدیده!!!!!!!!

پیام اقدامی که خودش را موزیسین خیابانی معرفی کرده، در پیج اینستاگرامی‌اش ادعا کرده که سازنده موسیقی فیلم «فروشنده» است. او با نام بردن از ترانه علیدوستی، شهاب حسینی و  و حتی شخص ستار اورکی به عنوان شاهدان این ماجرا، ضمن انتشار تصویری از خود در کنار اصغر فرهادی و ستار اورکی ماجرا را به این شکل توضیح داده که «پنج سال پیش این مردان نامدار موسیقی مرا دزدیدند و به اسم ستار اورکی ثبت کردند. وقتی در باغ فردوس این آقایون جشن اسکار برگزار می‌کردند، من اما در خیابان داشتم ساز می‌زدم و حتی وقتی موزیک من از بلندگوهای باغ پخش می‌شد، پلیس مرا در خیابان دستگیر کرد».
اقدامی با «بی‌هنر و سفارشی» خواندن این دو هنرمند بابت داستان شکایت آزاده مسیح‌زاده ابراز خرسندی و خوشحالی کرده- که «ماه پشت ابر نماند و بعد از پنج سال بدبختی حقایق روشن شد». این موزیسین در نهایت هم اصغر فرهادی را به رودررویی مستقیم و روشن کردن حقایق پشت پرده دعوت کرده است.  
 
تکرار یک داستان
 
پست اینستاگرمی پیام اقدامی که با کامنت‌های همدلانه‌ بسیاری از کاربران فضای مجازی روبه‌رو شده؛ یک بار دیگر ادعاهایی را مطرح می‌کند که پیش‌تر از زبان سینماگرانی مانند آزاده مسیح‌زاده، علی خودسیانی و حمید نعمت‌الله علیه اصغر فرهادی شنیده بودیم. ادعایی که بد نیست یک بار برای همیشه آن پیگیری شود تا اگر درست است، تکلیف جامعه سینما در مقابله با چنین مواردی روشن شود، و اگر هم نادرست است، جلوی بازی با نام و اعتبار یکی از بزرگ‌ترین سینماگران تاریخ سینمای ایران گرفته شود...
در جدیدترین تحول مربوط به این ماجرا، فعلا تنها اتفاقی که رخ داده این بوده که ستار اورکی- که پیام اقدامی او را شاهدی بر مدعایش نامیده بود- با ارسال یادداشتی به یکی از رسانه‌ها، ادعای پیام اقدامی را کذب عنوان کرده است.
ستار اورکی نوشته: «این روزها درباره‌ی موسیقی تیتراژ پایانی فیلم فروشنده از طرف شخصی که نوازنده‌ی آکاردئون هستند ادعاهای کذبی مطرح شده که قطعه پایانی تیتراژ متعلق به اوست. تاسف خودم را از این ادعای دروغ ابراز می‌کنم و ناچارم در پاسخ به این ادعا توضیح بدهم زمانی که فیلم فروشنده در پیش‌تولید بود، تعدادی نوازنده‌ جهت حضور در بعضی صحنه‌های تئاتر این فیلم به کار گرفته شدند و ایشان هم جزو همین گروه بودند و قطعه‌ای را اجرا می‌کردند که مدعی بودند خود ساخته‌اند و در صحنه‌های تئاتر اجرا می‌کردند. بعد از پایان فیلم متوجه شدیم که متاسفانه ادعای ایشان کذب می‌باشد و در این مورد بی‌اخلاقی کرده‌اند. صاحب این اثر، آقای مهرداد مهدی می‌باشند که همین قطعه را در آلبومی با نام «والس‌های تهران» چند سال قبل از ساخت فیلم منتشر کرده بودند. به همین خاطر با آقای مهرداد مهدی و شرکت پخش‌کننده قراردادی منعقد شد و اجازه این قطعه در فیلم به عنوان موسیقی تیتراژ پایانی به صورت قانونی و طی قراردادی رسمی انجام شد».

برچسب ها: سینماگران بازیگران سینما و تلویزیون صحبت‌های جنجالی جنجال برانگیز اصغر فرهادی
ارسال نظر
آخرین اخبار