۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
تعداد بازدید: ۳۶۸۱۳۸
پیگیری خطوط از اختلافات پشت پرده تنها فیلم ایرانی جشنواره کن امسال
سینمای ایران اگرچه در قالب حضور چند بازیگر زن در چند فیلم ازوپایی در جشنواره کن حضور پررنگی دارد، اما بی‌شک مهم‌ترین جلوه حضورش را در راه‌یابی فیلم «برادران لیلا» ساخته جدید سعید روستایی در بخش مسابقه هفتاد و پنجمین فستیوال فیلم کن می‌توان دید. فیلمساز جوانی که پس از موفقیت دو فیلم اولش «ابد و یک روز» و «متری شیش و نیم» حالا سومین فیلمش «برادران لیلا» را در قالب یک درام اجتماعی در تهران ساخته است.
کد خبر: ۱۱۵۵۵

ترانه به دنبال جایزه جشنواره کن!
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ ساعاتی پیش رسانه‌ها از انتخاب فیلم «برادران لیلا» جدیدین ساخته سعید روستایی به عنوان یکی از فیلم‌های بخش مسابقه هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن خبر دادند. بنا بر اخبار رسیده از جشنواره کن؛ این فیلم که در هشت ماه اخیر در ایران در حال فیلمبرداری بوده، به عنوان یکی از فیلم‌های بخش مسابقه اصلی جشنواره سینمایی کن انتخاب شده- و برای کسب نخل طلای بهترین فیلم رقابت خواهد کرد.
 
ترانه به دنبال جایزه کن
 
ترانه به دنبال جایزه جشنواره کن!با این‌که «برادران لیلا» در گمانه‌زنی‌های پیش از آغاز جشنواره یکی از شانس‌های اصلی دریافت  نخل طلای بهترین فیلم معرفی شده، اما ظاهرا شانس اصلی در میان عوامل اصلی این فیلم متعلق به ترانه علیدوستی بازیگر نقش زن این فیلم است- که برای دریافت جایزه بازیگری با دو بازیگر زن ایرانی رقابت خواهد کرد تا این جایزه را نیز به ویترین افتخاراتش اضافه کند.
 
اختلاف‌های برادران لیلا
 
ترانه به دنبال جایزه جشنواره کن!با این که اعلام نام «برادران لیلا» در فهرست آثار بخش مسابقه جشنواره فیلم کن اتفاق مهمی برای سینمای ایران می‌تواند باشد، اما در اولین ساعات بعد از انتشار این خبر بیشترین موضوعی که در رسانه‌های هنری ایران مورد اشاره قرار گرفته، وجود اختلافات پرشمار در میان عوامل اصلی این فیلم است. به عبارت بهتر گفته می‌شود که برخی از بازیگران «برادران لیلا»- شامل ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده، سعید پورصمیمی، فرهاد اصلانی و پیمان معادی- سر صحنه فیلمبرداری این فیلم با سعید روستایی اختلافات زیادی داشته‌اند. اتفاقی که نمودش را در پیام‌های تبریک عوامل اصلی فیلم بعد از اعلام خبر معرفی فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره کن می‌توان دید- که به عنوان مثال نوید محمدزاده در صفحه اینستاگرام خود این اتفاق را برای سیمای ایران مبارک دانست اما اشاره‌ای به سعید روستایی نکرد، و از سوی دیگر پیمان معادی هم بدون هیچ اشاره مستقیمی به سعید روستایی این اتفاق را برای سنیمای ایران مبارک دانست. در نقطه مقابل سازندگان فیلم هم در اخبار منتشر شده از این فیلم از عکس نوید محمدزاده و پیمان معادی استفاده نکرده‌اند.
 

برچسب ها: سینماگران اکران نوروزی سینما بازیگران سینما و تلویزیون ترانه
ارسال نظر
آخرین اخبار