۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
تعداد بازدید: ۲۰۶۱۸۲
نخست‌وزیر عراق، امروز دوشنبه وارد تهران شد و با سید ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهور اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. پس از آن، دو طرف در نشست خبری مشترک حضور یافته و مواضع خود درباره موضوعات مختلف از جمله جنگ در غزه اعلام کردند.
کد خبر: ۱۱۶۴۰
آمریکا با کمک‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی رژیم صهیونیستی را برای قتل و کشتار مردم فلسطین تشویق می کند!

کشورهای جهان هیچ اقدامی برای مردم غزه که سالیان سال در زندانی بزرگ قرار گرفته‌اند، انجام نمی‌دهند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ امروز دوشنبه نخست‌وزیر عراق، پس از ورود به تهران با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. پس از آن، دو طرف با حضور در نشست خبری مشترک مواضع خود درباره موضوعات مختلف از جمله جنگ در غزه اعلام کردند.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در کنفرانس خبری مشترک با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق گفت: در حوزه روابط اقتصادی گام‌های خوبی بین دو کشور برداشته شده است.

وی افزود: در حوزه مسائل اقتصادی، توسعه روابط تجاری با ساخت شهرک های صنعتی مرز دو کشور و همکاری های دو کشور در جهت تولید از گام‌هایی است که برداشته شده است. باید از تلاش دولت عراق برای خط ریلی شلمچه بصره که یکی از کریدورها و مسیرهای بسیار مهم است و راه اندازی آن برای دو کشور منافع بسیار دارد، تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور درخصوص موضع مشترک دو کشور نسبت به موضوع فلسطین و مظلومیت مردم فلسطین گفت: همکاری‌های دو کشور و مذاکراتی که قبل از این نشست بین دو کشور بوده است، مواضع مشترک بین دو کشور را نسبت به موضوع فلسطین مورد توجه قرار می‌دهد.

ما این جنایات را به حساب آمریکا و کشورهای حامی رژیم می گذاریم

رئیسی در این نشست مطبوعاتی گفت: متاسفانه آمریکا کمک‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی به رژیم صهیونیستی برای قتل و کشتار و اقدامات بی رحمانه نسبت به مردم فلسطین می‌کند و در واقع این رژیم را  تشویق می نماید.

وی ادعای آمریکایی‌ها در کمک به غزه و اعلام آتش بس را کاملا دروغ خواند و گفت: این ادعا با عمل آمریکایی‌ها سازگاری ندارد. آنچه از آمریکایی ها می بینیم، مانند قطعنامه پیشنهادی در شورای امنیت است که آن را وتو و عملا دست رژیم صهیونیستی را برای قتل و کشتار باز و بازتر می کنند. ما این جنایات را به حساب آمریکا و کشورهای حامی رژیم می گذاریم و معتقدیم در همه جنایات شریک هستند.

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: معتقدیم هر چه سریع‌تر باید بمباران‌ها قطع و آتش‌بس شود و هرچه سریع‌تر امداد و کمک به مردم مظلوم و مقتدر غزه انجام شود. این جنایت هولناک، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی و کودک‌کشی است که امروز به دست رژیم صهیونیستی و با حمایت آمریکایی‌ها و برخی کشورهای اروپایی انجام می‌شود.

شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی با جنایت علیه بشریت و نسل کشی جبران نمی‌شود

رئیس جمهور اظهار داشت: حقیقت آن است که بعد از مجاهدت و ایستادگی مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی و شکستی که به این رژیم وارد کرد، رژیم صهیونیستی فرو ریخته است.

رئیسی ادامه داد: آمریکا دنبال این است تا اسرائیل را سر پا نگه دارد و تا امروز برآورد همه جهان این است که ملت فلسطین پیروز است و کشتن زن و کودک  و ویران کردن خانه های مردم غزه یک پیروزی برای رژیم تلقی نمی شود، شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی با جنایت علیه بشریت و نسل کشی جبران نمی‌شود.

 کشورهای اسلامی، منطقه و جهان در تاریخ نمی‌توانند نسبت به سکوتشان در مقابل این  جنایات‌ پاسخگو باشند

رئیس جمهور گفت: امروز کشورهای اسلامی، منطقه و جهان آنهایی که به خدا معتقدند در مقابل خدا، آنهایی که به وجدان بشری معتقدند به وجدان، آنهایی که به تاریخ اعتقاد دارند در مقابل تاریخ، نمی‌توانند نسبت به سکوتشان در مقابل این  جنایات‌ پاسخگو باشند؛ بنابراین، ما با هر گونه اقدام که در سطح کشورهای اسلامی و منطقه و بین المللی در بازدارندگی رژیم صهیونیستی و هیات حاکمه امریکا برای قتل و کشتار مردم مظلوم و بی گناه و مقتدر غزه انجام شود، همکاری کرده و حمایت می کنیم.

رئیسی در پایان از حضور نخست وزیر عراق و بیان مواضع خوبشان در مساله فلسطین قدردانی و اظهار امیدواری کرد که راه برای همکاری دیگر کشورها هموار شود تا بتوانیم مجموعه اقدامات را  در جهت بازدارندگی رژیم صهیونیستی از این جنایات انجام بدهیم.

السودانی: سفر به تهران برای تاکید بر تعمق روابط ایران و عراق است

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق نیز در این نشست گفت: سفر من به تهران برای تاکید بر تعمق روابط ایران و عراق است. مهم‌ترین مساله گفت‌وگوی ما با آقای رئیسی، بحث فلسطین و کشتاری که علیه مردم فلسطین درحال انجام است، بود.

السودانی گفت: بر موضع ثابت و اصولی عراق درباره مساله فلسطین و حق این کشور برای دستیابی به آزادی و تشکیل کشور مستقل با پایتختی قدس شریف تاکید داریم.

وی افزود: همه ما می‌دانیم که بحران اخیر در فلسطین، نتیجه سیاست های جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین بوده است.

السودانی با اشاره به اینکه مردم غزه در زندانی بزرگ قرار گرفته‌اند، تاکید کرد: طی سالیان سال مردم غزه در زندانی بزرگ قرار گرفته‌اند، درحالی که کشورهای جهان هیچ اقدامی برای آن انجام نمی‌دهند.

برچسب ها: رئیسی آمریکا ملت مظلوم فلسطین رژیم صهیونیستی نخست وزیر عراق
ارسال نظر
آخرین اخبار