۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
تعداد بازدید: ۵۴۰۰۶
دیپلمات پیشین ایران گفت: توسعه روابط با حوزه خلیج فارس نقش مخرب رژیم صهیونیستی را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.
کد خبر: ۱۰۲۹۴

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، عبدالرضا فرجی راد دیپلمات پیشین ایران گفت: در صورت داشتن یک راهبرد برای توسعه روابط با حوزه خلیج فارس و به ویژه سه کشور قطر، امارات و عمان در مرحله اول و سه کشور دیگر در مرحله بعدی می‌توان با اعتماد سازی و پیگیری‌های مستمر تحولی را در روابط به وجود آورد. این توسعه روابط می‌تواند نقش مخرب رژیم صهیونیستی را که با هدف تخریب روابط ایران با همسایگان جنوبی خود نمایی می‌کند را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

در شش ماه گذشته که دولت جدید ایران قدرت اجرایی را در اختیار گرفته تلاش‌هایی به عمل آمده که رابطه جمهوری اسلامی ایران با همسایگان را گسترش دهد. در همین راستا در این مدت آقای رییسی چندین سفر به کشور‌های همسایه و حوزه پیرامونی ایران داشته که می‌توان گفت این سفر‌ها بیشتر به سرزمین‌های شمالی مرز‌های جمهوری اسلامی بوده است. در این میان سفر به روسیه، ترکمنستان و تاجیکستان قابل ذکر است.

رییس جمهور کشورمان همچنین برای توسعه روابط دو جانبه و شرکت در اجلاس اوپک به قطر سفر کرد؛ سفر رییسی به قطر اولین سفر خارجی رییس جمهور به یک کشور حوزه شورای همکاری خلیج فارس است که با استقبال خوبی نیز همراه بوده. از زمان محاصره قطر از سوی بعضی دوستان خود در شورای همکاری خلیج فارس روابط ایران با این کشور رو به توسعه گذاشت و نوعی اعتماد متقابل بین دو کشور برقرار شده است.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران جوان.

برچسب ها: ایران و قطر رژیم صهیونیستی
ارسال نظر
آخرین اخبار