۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
تعداد بازدید: ۲۰۶۸۹۰
عملیات گسترده پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تلافی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق آغاز شد.
کد خبر: ۶۵۰۹

لحظه انتقام فرا رسید/ آغاز عملیات گسترده پهپادی سپاه علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، عملیات گسترده پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تلافی حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق آغاز شد.

مردم شهرهای مرزی کشورمان و مردم مناطقی در عراق پرواز پهپادها به سمت سرزمین‌های اشغالی را مشاهده کرده‌اند. رسانه‌های خارجی از جمله الجزیره نیز حملات موشکی و پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی را به صورت زنده نمایش می‌دهند.

دقایقی پیش از این، باراک راوید، خبرنگار اکسیوس در صفحه مجازی خود عنوان کرده بود که چهار مقام آمریکایی و اسرائیلی به او گفته‌اند که ایران با ده‌ها پهپاد به اسرائیل حمله کرده است.

برخی منابع صهیونیستی نیز در اظهاراتی مشابه گفته بودند که ده‌ها فروند پهپاد از سوی ایران به سمت فلسطین اشغالی پرتاب شده است.  یک منبع امنیتی نیز به «العربیه» گفته که پهپادهای ایرانی پرتاب‌شده به سوی اسرائیل از آسمان دو استان الناصریه و میسان در عراق عبور کردند.

همچنین، المیادین به نقل از رسانه‌های اسرائیلی گزارش داد که موشک هایپرسونیک از ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.

ارتش اسرائیل شلیک از خاک ایران را تأیید کرد

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای تایید کرد که ده‌ها پهپاد از خاک ایران به سمت اسرائیل شلیک شده است. هاگاری با این ادعا که «از رسیدن پهپادها به اسرائیل جلوگیری خواهیم کرد»، گفت: «اگر پهپادها وارد [خاک فلسطین اشغالی] شوند، آژیرهای خطر به صدا درخواهد آمد».

همزمان با این اخبار، گزارش‌هایی نیز در خصوص هک سامانه‌های راداری رژیم صهیونیستی در برخی رسانه‌ها منتشر شده است.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که کابینه جنگ این رژیم لحظاتی پس از انتشار اخبار حمله موشکی و پهپادی ایران، در زیرزمین وزارت جنگ این رژیم و در پناهگاه تشکیل جلسه داده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی حمله انتقامجویانه ایران را "فراتر از پیش‌بینی‌ها" عنوان کرده است. سی‌ان‌ان نیز از حمله پهپادی ایران به عنوان "بزرگترین حمله پهپادی تاریخ جهان" یاد کرده است.

شلیک راکت و پهپاد به سمت اسرائیل از نقاطی دیگر غیر از ایران

تلویزیون اسرائیل ادعا کرد که همزمان از جبهه‌های دیگر نیز پهپادهایی به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده‌اند. اخبار تایید‌نشده از شلیک پهپاد از سوی یمن نیز حکایت دارد. منابع خبری همچنین اعلام کردند که حزب‌الله لبنان هم با پهپادهای انتحاری سامانه‌های گنبد آهنین اسرائیل در تل‌نعمه را هدف قرار داده است.

علاوه بر این، مقاومت اسلامی عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از غزه و مقاومت فلسطین و در واکنش به تجاوز اسرائیل، دقایقی پیش مقر پدافند هوایی و موشکی اسرائیل در پادگاه کیلع در جولان اشغالی سوریه را با دهها راکت هدف قرار داده است. 

بیانیه سپاه درباره حملات امشب به مناطق رژیم صهیونیستی

سپاه پاسداران اعلام کرد که در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارتخانه ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی را در سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند پهپاد و موشک هدف قرار داد.

سپاه پاسداران در بیانیه خود وعده داده است که جزئیات این عملیات که با مصوبه شورایعالی امنیت ملی و زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح و با حمایت و همراهی غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی و پشتیبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام پذیرفت، به زودی به استحضار مردم قهرمان ایران و آزادگان جهان خواهد رسید.

سپاه پاسداران همچنین در بیانیه دوم خود ضمن هشدار به دولت آمریکا درخصوص مشارکت یا پشتیبانی از ضربه به منافع ایران تاکید کرد: هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه خواهد شد.

وحشت صهیونیست‌ها از حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی

منابع عبری زبان اعلام کردند که همزمان با آغاز حمله ایران به اسرائیل، شهرک‌نشینان به شکل بی‌سابقه‌ای به سمت فروشگاه‌ها هجوم برده‌اند. همچنین منابع فلسطینی می‌گویند برای اولین بار از هفتم اکتبر (آغاز جنگ غزه) آسمان غزه به‌دلیل حمله ایران از پهپادها و جنگنده‌های اسرائیلی خالی شده است.

شبکۀ ۱۲ اسرائیل: موشک‌های کروز ایران در راهند

شبکه ۱۲ اسرائیل گزارش داد که پس از شلیک ده‌ها پهپاد، موشک‌های کروز ایرانی نیز به‌سمت اسرائیل شلیک شده‌اند. الجزیره نیز گزارش داد که ده‌ها پهپاد در آسمان العقبه اردن دیده شده که به سمت بندر ایلات در جنوب اسرائیل در حرکتند.

برخی رسانه‌ها می‌گویند تعدادی از موشک‌های ایران به پایگاه هوایی نواتیم در بئر السبع در جنوب فلسطین اشغالی اصابت کرده و پدافند آمریکا، انگلیس، فرانسه، اردن و اسرائیل موفق به رهگیری آنها نشده‌اند.

تعدادی از رسانه‌‌های منطقه نیز تصاویری را منتشر کرده‌اند که حاکی از اصابت موشک‌های ایران به بندر حیفا در شمال فلسطین اشغالی است. بر اساس گزارش‌های دریافتی تا این لحظه نیمی از موشک‌های پرتاب‌ شده به‌سمت سرزمین‌های اشغالی با موفقیت به هدف خورده است.

سعدالله زارعی، کارشناس مسائل منطقه در مصاحبه با شبکه خبر گفت همان پایگاه هوایی که هواپیمای اسرائیل بلند شد و سفارت ایران در دمشق را زد، مورد اصابت موشکهای ایران قرار گرفت.

عراق، اردن و لبنان حریم هوایی خود را بستند

همزمان با تشدید اوضاع در منطقه به دبنال شروع پاسخ موشکی و پهپادی گسترده ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، کشورهای عراق و لبنان و اردن آسمان‌های خود را بطور موقت به روی تمام پروازهای مسافری و ترابری داخلی و خارجی بستند.

براساس برآورد مقامات نظامی رژیم صهیونیستی، بیش از یکصد فروند پهپاد از سوی ایران به سمت مناطق اشغالی برای هدف قراردادن نقاط مختلف آن به پرواز درآمدند.

ضربات پی‌درپیِ موشک‌های خیبرشکن به پایگاه صهیونیستی رامون

 
گفتنی است از چندی پیش گمانه‌های زیادی در رابطه با عملیات انتقام‌جویانه ایران به تلافی حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق مطرح شده بود.

روز دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳، جنگنده‌های اف-۳۵ نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با ورود به آسمان جولان اشغالی به وسیله شش موشک هدایت‌شونده ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را هدف قرار دادند که در این حمله جمعی از فرماندهان ارشد سپاه قدس و مستشاران نظامی ایران از جمله سرداران محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج‌رحیمی و پنج تن از همراهانشان  به شهادت رسیدند./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: حملات موشکی و پهپادی نابودی اسرائیل رژیم صهیونیستی
ارسال نظر
آخرین اخبار